Thursday, 20 February 2014

Darah Tinggi? Sembelit? Vivix, Vitalea dan Herblax Boleh Membantu


" Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman blog ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan berkongsi. Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan."
Hi...hari ni Eina nak kongsi pengalaman Asyikin yang memberi ayahnya Vivix bagi mengawal tekanan darah tinggi dan juga Herblax untuk melancarkan sistem pencernaan ayahnya yang terkena sembelit.

Sebelum tu, jom baca sikit apa itu tekanan darah tinggi atau disebut Hipertensi.



Hipertensi (HTN) atau tekanan darah tinggi, kadang-kadang disebut juga dengan hipertensi arteri, adalah kondisi medis kronis dengan tekanan darah di arteri meningkat.

Peningkatan ini menyebabkan jantung harus bekerja lebih keras dari biasanya untuk mengedarkan darah melalui pembuluh darah. Tekanan darah melibatkan dua pengukuran, sistolik dan diastolik, tergantung apakah otot jantung berkontraksi (sistole) atau berelaksasi di antara denyut (diastole). Tekanan darah normal pada saat istirahat adalah dalam kisaran sistolik (bacaan atas) 100–140 mmHg dan diastolik (bacaan bawah) 60–90 mmHg. Tekanan darah tinggi terjadi bila terus-menerus berada pada 140/90 mmHg atau lebih.

Hipertensi adalah faktor risiko utama untuk stroke, infark miokard (serangan jantung), gagal jantung, aneurisma arteri (misalnya aneurisma aorta), penyakit arteri perifer, dan penyebab penyakit ginjal kronik. Bahkan peningkatan sedang tekanan darah arteri terkait dengan harapan hidup yang lebih pendek. Perubahan pola makan dan gaya hidup dapat memperbaiki kontrol tekanan darah dan mengurangi resiko terkait komplikasi kesihatan. Meskipun demikian, ubat seringkali diperlukan pada sebahagian orang bila perubahan gaya hidup saja terbukti tidak efektif atau tidak cukup.

Ermmm...bahaya kan? Oleh itu, kita kena cepat-cepat kawal tekanan darah tinggi ni..InsyaAllah Shaklee ada penyelesaiannya. Ok, sekarang kita baca sikit berkenaan Sembelit.


Sembelit adalah kelainan pada sistem pencernaan di mana seorang manusia (atau mungkin juga pada haiwan) mengalami pengerasan tahi yang berlebihan sehingga sulit untuk dibuang atau dikeluarkan dan dapat menyebabkan kesakitan yang hebat pada penderitanya. Konstipasi yang cukup hebat disebut juga dengan obstipasi. Dan obstipasi yang cukup parah dapat menyebabkan kanser usus yang berakibat fatal bagi penderitanya.

Ishhh...jika dibiarkan dan berterusan masalah sembelit ni, bahaya juga kan..hingga boleh menyebabkan dapat kanser usus pula. So, jangan ambil ringan masalah-masalah ini yer.

Oh ya, Asyikin juga memberi ayahnya Vita-Lea sebagai multivitamin. Seperti yang anda semua tahu, terdapat banyak manfaat Vita-Lea untuk tubuh badan kita. Boleh baca SINI

Ok, jom kita baca sama-sama cerita Asyikin tentang ayahnya.

"Disclaimer: Results may vary based on the individual"

Nota:- Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.


********************************************


Abah sy bakal berumur 57 tahun utk tahun ni. Memang ada darah tinggi. Kalau dah kena....memang muka naik merah2 dan pening. Kena banyak rehat dan tak boleh stress.

Sy bagi abah vitalea (sebab abah request nak mulitivitamin shj,malas nak makan banyak2 vitamin). So for a start, dia makan vitalea dulu dan sy nampak dia makin sihat sikit.

Sy minta dia ambil vivix juga sebab diserang lagi darah tinggi buat kali kedua. Yela anak mana yg sanggup nak tengok bapak sakit kan? Korang sanggup ke? Sy tak sanggup
Lepas dia ambil vivix semalam,hari ni nampak sihat! Syukur pada Mu Ya Allah

Kemudian abah sy ada sembelit sejak dulu lagi dan susah buang air besar. So sy bagi dia herblax utk “cuci perut” bagi senang lawas.
Mula2 sy minta dia ambil 2 biji dulu...tapi takda kesan...so sy sarankan ambik 4 biji terus (2x seminggu shj) lepas dia ambil herblax 4 biji...abah sy cakap dia membuang sampai 4x dalam satu hari! Bukan cirit birit tau....tapi membuang macam biasa dan dia rasa lega sgt.

So hingga saat ni,sy akan make sure abah sy ambil vitalea,herblax dan vivix (kongsi dgn mama sy). Ouh ye mama sy nampak semakin muda ok! Sampai sihat la dan mampu berjalan sekitar Jakarta utk shopping sakan...hehehe...

Satu family sy amalkan suplemen shaklee. Sy nak keluarga sy sentiasa sihat (dgn izinNya). Sebab kesihatan mereka takkan dapat dijual beli dgn barangan mewah berjenama.
Kesihatan NO 1.

"Kita berusaha. Allah yg menentukan"

Sy dah berikan yg terbaik utk keluarga sy.

Anda bila lagi?

- Ashikin Amir -


"Disclaimer: Results may vary based on the individual"

Nota:- Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.


**********************************************

Untuk Info & Order
Eina Md Ali
~ Shaklee Independent Distributor (ID - 892529)
~ FB Pages : Vitamin Kesihatan Sejagat
~ Call/SMS/Whatsapp/WeChat : 019 227 5759
~ Email: inna.mdali@gmail.com
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...