Detoks Untuk Badan Lebih Sihat

1:08 PM

Always wanted to try a detox, choose one that suits your lifestyle




Apa itu Detoks?

Detoks ialah satu proses pengeluaran racun/ toksin dari dalam badan atau zat-zat yang bersifat racun dari dalam tubuh badan. Bila kita keluarkan toksin dari badan, baru badan kita dapat berfungsi dengan lebih baik dan menjadi lebih sihat bertenaga.

Jika kandungan toksin tinggi di dalam badan, ia boleh menyebabkan kelesuan, sakit kepala, nafas berbau, sukar tidur, sakit otot, keletihan dan justeru itu mengurangkan kualiti hidup. Jadi melakukan detoksifikasi adalah penting bagi memastikan nutrien daripada pemakanan seharian kita adalah 100% berkesan dan memastikan penyerapan vitamin lebih berkesan. Detoks bukan sistem pelawasan semata-mata, detoks darah, detoks usus dan hati juga amat penting. Detoks juga berkait rapat bagi mereka yang ingin turunkan berat badan.

Untuk entry kali ini, eina nak cerita produk yang sangat bagus untuk detoks seluruh tubuh badan iaitu Alfafa Complex.

Fungsi Alfafa Complex adalah mencuci hati, darah dan usus juga baik untuk perubahan patologi di dalam usus dan perut. Alfafa merupakan makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot. Selain itu Alfafa juga memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperacidity, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit



Alfafa mengandungi vitamin A, C dan E serta kalsium, potasium, fosforus dan zat besi. Alfafa merupakan pusat pengumpulan segala nutrien.  Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam enam meter ke bawah mampu menyerap pelbagai zat dan mineral daripada mendapan di dalam tanah, sementeara daunnya mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosintesis semulajadi.

Bagi ibu yang menyusukan bayi, Alfafa juga dikenali sebagai agen “milk booster” anda yang lama digunakan di benua Amerika. Jika anda mengalami masalah keputihan, alergik, badan berbau, resdung, Alfafa Complex sebagai agen detoks boleh membantu masalah ini. Alfafa bukan sahaja sesuai untuk perempuan, lelaki juga boleh mengambilnya yer. 


Ok semua, boleh baca sini untuk ketahui lebih lanjut kebaikan Alfafa Complex. Atau boleh hubungi Eina untuk konsultasi terbaik ok.

~~~~~
Nota:- Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

"Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman blog ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan berkongsi. Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”


You Might Also Like

0 comments

Terima kasih sudi baca tulisan Eina & terima kasih atas komen anda :)