Monday, 23 November 2015

Jangan Abaikan Pengambilan Vitamin C Dalam Seharian


Siapa sini mengamalkan makan suplemen vitamin C. Eina memang amalkan makan vitamin C setiap hari sejak beberapa tahun lalu. Haha baru la jugak. Dulu tak konsisten. Sekarang, bila dah tau manfaat sebenar Vitamin C ni, memang tak tinggal. 

Semua sedia maklum, kita mudah dapat sumber Vitamin C adalah dari buah-buahan. Setiap hidangan buah-buahan membekalkan sekitar 45-60mg vitamin C. Buah-buahan akan menghasilkan vitamin C yang lengkap dalam masa 10 hari selepas buah itu ranum. Tetapi buah yang tidak ranum mengandungi kandungan vitamin C yang sedikit. Kandungan vitamin C pada buah akan berkurangan kepada separuh apabila dipetik dan akan musnah apabila terdedah kepada kepanasan. Tubuh kita sering kehilangan vitamin C semasa melakukan aktiviti harian. Jadi sila amalkan suplemen sebagai ganti ya :)

Pilihan suplemen Vitamin C Eina adalah Sustained Release Vita-C Plus dari Shaklee. 

Kenapa?? Sebab..

Ujian klinikal telah membuktikan Vitamin C didalam 2 tablet Vitamin Shaklee (didalam jurang masa 5 jam) mampu kekal didalam plasma darah kita selama 24 jam. Setiap tablet mengandungi 120mg bioflavonoid (25% dari bioflavonoid, diekstrak dari kulit buah) yang juga dikenali sebagai Vitamin C Complex. Ia mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan Vitamin C didalam tubuh kita, melegakan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.

Antara manfaat lain Vitamin C Shaklee ialah:-

✔️ Meningkatkan daya tahan & daya pulih tubuh
✔️ Pelindung semulajadi dari serangan penyakit
✔️ Merangsang pembentukan kolagen yg merupakan sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan
✔️ Bantu melambatkan penuaan
✔️ Menyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.
✔️ Mencantikkan dan mencerahkan kulit
✔️ Meningkatkan interferon semulajadi tubuh
✔️ Merangsang T-cells untuk melawan kanser-kanser dari tubuh dengan berkesan
✔️ Mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita.
✔️ Bantu memperbaiki insomnia, stress, masalah berkaitan metal seperti keresahan
✔️ Meningkatkan sistem imun dengan membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik
✔️ Membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman
✔️ Mengurangkan simptom selsema, alergi hidung dan kulit serta asthma.
✔️ Memperbaiki simptom pendarahan
✔️ Memulihkan kecederaan dengan cepat
✔️ Mengelakkan gejala kulit kering, ruam dan kulit kasar.
✔️ Mampu mengurangkan kolesterol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat
✔️ Menghindar arteriosclerosis, thrombus serta menghalang pendarahan dalaman seperti hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.

Jika anda ingin cuba Vitamin C Shaklee ni, tinggal 7 hari jer lagi promo Vitamin C ya. Kenapa harus beli masa promo ni? Sebab ia sangat menjimatkan.

Beli 6 botol dapat lagi FREE 1 botol. Untung tau sebab harga pasaran sebotol Vitamin C ni RM92.50, tahan lama plak tu. Sebotol Vitamin C Shaklee ada 180tab, bertahan 5-6 bulan ok. Kalau rasa banyak sangat sampai 6 botol, boleh share dengan kawan-kawan.

Nak beli 1 botol pun boleh. Tapi kalau beli 2 botol, ada diskaun 5%. Haaa untung kan. Jarang-jarang ada promo macam ni tau. Nak harga special kita cerita kat Whatsapp/SMS ya. Heee :)

~~~~~
Nota:- Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

"Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman blog ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan berkongsi. Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

Info :-
~ Shaklee Independent Distributor (ID - 892529) 
~ SMS/Whatsapp : 019 227 5759

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...