Kolagen Bantu Bina Organ dan Tisu-tisu Penting Tubuh Badan

10:05 PM


Kolagen merupakan protein yang paling banyak di dalam tubuh manusia. Ia mengandungi lebih kurang 30% dari seluruh protein yang terdapat di tubuh. Iaitu struktur organik pembina tulang, gigi, sendi, otot, dan kulit. 

Serat kolagen mempunyai daya tahan yang kuat terhadap tekanan. Perkataan kolagen sendiri berasal dari bahasa Yunani yang ertinya (bersifat lekat atau menghasilkan pelekat).

Kolagen bukan sahaja membentuk 70% daripada kulit kita tetapi juga memainkan peranan penting untuk membina organ dan tisu-tisu yang penting seperti tendon, ligamen, tulang, otot dan lain-lain.

Kandungan kolagen badan akan berkurangan sebanyak 10% bagi setiap dekad dalam hidup kita

Kebanyakan orang ramai yang sakit sendi atau cedera hanya mengambil ubat boleh hilangkan rasa sakit akibat kecederaan atau luka tetapi tidak mengetahui kerosakan tisu mungkin meninggalkan kesan mendalam dan berpanjangan.

Apabila anda terasa sakit sendi, bukan sahaja anda kehilangan kalsium, itu juga salah satu tanda kolagen dalam tulang anda kurang yang boleh menyebabkan osteoporosis dan kehilangan jisim otot juga keretakan tulang.

Apa pula tanda-tanda kekurangan Kolagen dalam kulit? Anda akan kelihatan tanda-tanda penuaan seperti kulit berkedut, kulit kusam, saiz liang roma juga besar, kulit menjadi kering dan berkeruping, tekstur kulit juga terasa kasar, payudara dan punggung kendur, rambut anda menipis dan kelihatan garis-garis halus di sekitar mata dan bibir.

Ok, Eina nak share testimoni customer Eina yang pada asalnya saja nak cuba Collagen untuk baikpulih tisu lututnya yg terkoyak. Katanya, tisu dilututnya terkoyak, tak dapat nak bersukan sebab terasa sakit. 

Selepas cuba 1 kotak Collagen Shaklee, dia rasa perubahan & boleh bersukan semula. Alhamdulillah. Collagen Shaklee adalah asbab sahaja, semuanya atas izinNya juga.

"Disclaimer: Results may vary based on the individual"

Customer Eina ni lelaki tau. Sebelum ni, adik ni pernah ambil Vit E & ESP untuk masalah kulitnya. Sekarang dia dah jatuh cinta dengan Collagen plak. Haaa lelaki pun boleh ambil Collagen Shaklee ni. Manfaatnya bukan setakat untuk kulit jer, tapi untuk kesihatan tulang, otot, ligamen juga.

Hubungi Eina untuk konsultasi ya.

~~~~~
Nota:- Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

"Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman blog ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan berkongsi. Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”


You Might Also Like

2 comments

Terima kasih sudi baca tulisan Eina & terima kasih atas komen anda :)