Wanita Bersalin Perlu Lebih Kolagen

12:16 AM



Korang Tahu Tak?

Menurut kajian klinikal, wanita bersalin kehilangan banyak kolagen dalam badan. Lebih ramai anak, lebih banyak kolagen hilang!

Jika nak nampak muda balik, kena lah makan kolagen untuk topup kolagen yang hilang.

Serius memang betul ok. Eina sendiri dapat rasa, memang banyak kolagen hilang walaupun baru bersalin 2 kali. Nasib baik ada Collagen Shaklee yang hebat ni. 

Collagen Shaklee mempunyai molekul yang sangat kecil iaitu 1000 dalton berbanding Collagen lain yang kebanyakannya molekulnya lebih besar (biasanya 3000 dalton). Apa kebaikan Collagen dengan dalton yang sangat kecil? Maksudnya, Collagen itu amat mudah diserap oleh tubuh badan kita.

Eina nak share satu video dari pengguna tegar Collagen Shaklee iaitu Master Nadiah yang berkongsi bukti menunjukkan betapa mudahnya Collagen Powder Shaklee larut dalam air. 



"Cara Nad bancuh Collagen Powder: 200ml fav drink (dalam video ni Milo), 100 ml air kosong, 1 sachet Collagen Powder, last sekali baru 1 scoop ESP :)"

Dulu Eina ambil Collagen ni bersama dengan Yogurt Bliss atau Twister Orange + ESP, kadang-kadang ambil bersama Performance Drink + ESP. Sekarang ni Eina campurkan dengan air sejuk dan Mealshakes sahaja. Mealshakes juga sumber protein, beza Mealshakes & ESP ialah Mealshakes flavor Vanilla, ESP memang purely soya. Tapi, ikut selera masing-masing la ya.


Tanda-tanda penuaan:-

✔️ kulit muka kelihatan kusam
✔️ berjeragat
✔️ berpigmentasi
✔️ liang pori-pori juga terbuka
✔️ kulit semakin hilang keanjalan
✔️ kulit akan lebih kering

Jika anda mempunyai tanda-tanda penuaan seperti berikut, sila jangan abaikan pengambilan kolagen ok. Pastikan pilih kolagen yang berkualiti tinggi seperti Collagen Powder Shaklee 😊

~~~~~
Nota:- Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

"Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman blog ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan berkongsi. Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”


You Might Also Like

0 comments

Terima kasih sudi baca tulisan Eina & terima kasih atas komen anda :)