Kawan Baik Si Ibu dan Bayi Semasa Mengandung

4:27 PM

Assalamualaikum.

Tahniah kepada anda yang sedang diberi nikmat rezeki rasa mengandung. Tak kiralah mengandung anak pertama atau anak ke berapa kan. Allah Maha Pemberi, Allah Maha Besar. Besar nikmatNya beri pada wanita yang merasai nikmat mengandung. Itu semua menunjukkan betapa besarnya kuasa Allah. Ia merupakan amanah Allah, yang perlu kita pelihara dan jaga dengan sebaik-baiknya.

Bila sahaja disahkan mengandung, pelbagai benda kita cuba buat dan jaga bagi memastikan bayi dalam kandungan sihat membesar hingga selamat dilahirkan kelak. Salah satunya of coz la pemakanan kan. Terdapat pelbagai jenis makanan atau minuman yang boleh ibu hamil amalkan untuk kebaikan ibu dan juga bayi. Dan yang paling asas ialah pengambilan vitamin atau susu semasa mengandung. 

Kebaikan vitamin yang si ibu amalkan bukan sahaja untuk si ibu, malah anak dalam kandungan juga akan mendapat manfaatnya. Makanan sunnah? Ya memang betul, amalan pemakanan sunnah juga sangat bagus. Ingat, keadaan badan kita berlainan apabila mengandung, mungkin ada kurangnya nutrisi yang boleh menyebabkan pelbagai komplikasi. Jadi, oleh sebab itu doktor akan berikan anda vitamin sepanjang anda mengandung. Shaklee juga salah satu alternatif pengambilan vitamin semasa mengandung. InshaaAllah tiada kesan sampingan yang memudaratkan asalkan ikut konsultasi yang betul.

Eina nak share pengakuan ibu mengandung yang mengamalkan vitamin Shaklee & ESP sepanjang mengandung.

"Disclaimer: Results may vary based on the individual"

"Disclaimer: Results may vary based on the individual"

"Disclaimer: Results may vary based on the individual"


Khasiat ESP untuk ibu hamil

ESP mengandungi sumber protein yang berkualiti tinggi dilengkapi dengan 9 asid amino penting yang diperlukan tubuh badan bagi bantu menyihatkan sel-sel dalam badan. Apabila semua sel sihat ia juga bantu menyihatkan sel-sel rahim, organ dan juga otot. ESP juga bantu meningkatkan hormon progesteron bagi membantu menguatkan rahim dan memberi tenaga semasa hamil. Jadi ia dapat mengurangkan risiko keguguran. Jika hormon progesteron kurang, janin tidak dapat melekat dengan sempurna dan akan menyebabkan keguguran. 

Selain itu, khasiat ESP untuk ibu hamil juga adalah

❤️Membantu membentuk sel dan otot bayi dalam kandungan
❤️Membantu kesihatan jantung ibu yang bekerja 2 kali ganda
❤️Membantu mengembangkan sel otak bayi dalam kandungan
❤️Meningkatkan imunisasi ibu bagi melawan penyakit semasa hamil
❤️Menjadikan kulit ibu dan bayi lebih cerah dan gebu
❤️Dapat membantu mengawal lebihan gula atau Diabetes semasa hamil
❤️Membantu penyerapan vitamin lain dengan lebih baik
❤️Membantu si ibu lebih bertenaga semasa hamil
❤️Membantu menghasilkan susu ibu yang lebih berkualiti selepas kelahiran
❤️Membantu masalah gastrik akibat morning sickness yang teruk
❤️Membantu mengekalkan berat badan ideal si ibu semasa hamil

Set Lengkap Untuk Ibu Hamil

Amalkan vitamin semulajadi untuk perkembangan bayi yang sihat. Tak pernah cuba Shaklee? Ini masanya anda juga merasai kesan pengambilan vitamin Shaklee yang menyokong kesihatan si ibu dan juga bayi dalam kandungan.

Whatsapp Eina sekarang 019.227.5759. Konsultasi terbaik Eina berikan pada anda. :)

You Might Also Like

0 comments

Terima kasih sudi baca tulisan Eina & terima kasih atas komen anda :)