Protein, Nutrien Penting untuk Pertumbuhan

4:39:00 pm


Selain air, PROTEIN adalah komponen utama dalam jaringan tubuh.
.
Ia adalah nutrien PENTING untuk PERTUMBUHAN.
.
Protein adalah makanan terpenting untuk badan kita. Tubuh badan kita terdiri daripada protein seperti tulang, kulit, rambut, otot-otot, organ-organ, plasma, antibody, enzim, hormone, haemoglobin dan sel-sel. 
.
Semua bergantung kepada PROTEIN untuk menjalankan fungsinya seperti
🍄 Membina sel-sel baru, 
🍄 Menggantikan tisu-tisu badan yang lama@tua dengan tisu-tisu yang baru, 
🍄 Menggantikan tisu-tisu yang rosak @ cedera dengan tisu-tisu yang baru. 
.
Apabila sel kita sihat, segala fungsi setiap tisu dan organ juga jadi baik dan sihat dan memberikan kita kesihatan optimum.
.

Tak dapat ambil secukupnya dari makanan. Cubalah ESP. 👍
.






Kenapa ESP ni menjadi pilihan ramai?
.
"Serbuk ESP Shaklee merupakan sumber protein soya terbaik. ESP menyediakan 14 gram protein soya bukan-GMO berkualiti tinggi  dengan semua  asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting. Berbanding protein daripada sumber daging, telur dan tenusu,  ESP adalah  rendah  lemak dan  bebas laktosa dan kolesterol"
.
1. ESP Shaklee ni non GMO maksudnya genetik soya yang digunakan ASLI TULEN dan tiada bahan lain kimia tercemar, sebab tu kualiti dia TERBAIK!
.
2. ESP ni sumber protein. Protein ni asas dalam badan kita. Contoh kulit muka kita ni hidup dia 21 hari je nak sihat, lepas tu dia mati dan akan dibina baru. Kalau tak cukup protein tu jadi kes kulit kusam tak bermaya. InshaaAllah dengan ESP, khasiat protein ni akan dapat direct 14gram setiap hari! Memang cukup sebenarnya nak bantu badan bina semula sel dan jadikan kulit cantik!
.
3. ESP ni juga bantu mereka kurus sebab ia bagi tenaga dan rasa kenyang lama. Fuh, kalau dapat blend dgn susu segar, pisang dan OAT, mmg taknak tinggal lah ESP setiap hari!
.
Cepat korang, produk paling meletop kat Shaklee ni tau. Rugi tak cuba 😊
.
Agen Shaklee USJ Subang Jaya
Whatsapp : www.wasap.my/0192275759
FB : Eina Md Ali
Facebook Page: Kedai Nutrisi USJ Subang Jaya
Facebook Page: Vitamin Kesihatan Sejagat
IG: kulit_cantik_halus_gebu
IG: kulitcantik.byeina

You Might Also Like

0 comments

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Disclaimer

Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman blog ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan berkongsi. Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.

Like us on Facebook

My Google+

Pageviews