Kekal Cergas Berpuasa Sambil Menyusu

6:53 AM

Assalamualaikum. Salam subuh 😊

Alhamdulillah, hari ke-4 berpuasa. Tahun ni merasa berpuasa sambil menyusu. Memang ada cabarannya, mula-mula risau susu tak cukup untuk baby, tapi setakat ni Alhamdulillah susu masih seperti biasa. Nak tau apa yang Eina amalkan? ☺️
.
No.1, semestinya ESP. Memang tak boleh tinggal ok. Minum waktu bersahur dan juga waktu berbuka. ESP adalah sumber protien lengkap yang ada 9 amino asid penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan dan sukar untuk kita dapatkan daripada diet harian kita. ESP terbukti mampu membekalkan tenaga yang boleh bertahan berjam-jam lamanya dan ia mampu menahan rasa lapar.

No.2 ialah Performance Drink. Fungsi Performance Drink ialah sebagai penghilang dahaga dan menyokong tahap hidrasi. Bila kita berpuasa, kita akan rasa kekurangan air dalam badan, bila badan kurang air, kita akan cepat letih, terasa cramp terutama di bahagian kaki dan tubuh badan akan terasa kering. Performance Drink ini akan bantu kekalkan air dalam tubuh badan kita. Ia juga mengekalkan tenaga dan meningkatkan stamina.


Pengambilan bersama ESP + Performance Drink ni, akan membuatkan kita rasa segar, kenyang lebih lama dan kurang rasa haus semasa berpuasa. In Shaa Allah kekal bertenaga sampai ke malam.
.
Alhamdulillah sangat membantu Eina berpuasa sambil menyusu. Dalam masa yang sama, pastikan jangan skip vitamin-vitamin asas yang lain ya, iaitu Vitalea, Bcomplex, Vitamin C bagi melengkapkan nutrisi dalam tubuh badan kita dan juga Alfafa sebagai milkbooster. 
.
Selain suplemen, Eina juga banyakkan memakan buah kurma dan ambik makanan sihat semasa bersahur dan berbuka. Sesekali Eina tambahkan juga menu bersahur dengan meminum air Susu Kurma (blendkan fresh milk + kurma + ESP). Ia boleh tambah tenaga dan tambah susu juga.
.
Ok, inilah serba sedikit rahsia Eina kekal cergas dan dapat menyusu semasa berpuasa. Nak cuba ESP & Performance Drink ni, boleh Whatsapp Eina ya. 👍😉

You Might Also Like

0 comments

Terima kasih sudi baca tulisan Eina & terima kasih atas komen anda :)