“Self Affirmation” untuk Keyakinan Diri

8:06 AM

Assalamualaikum, selamat pagi. Semoga ceria-ceria sahaja, semoga dipermudahkan segala urusan dan semoga dikurniakan rezeki yang melimpah ruah hari ini. Aminnnn

Dah breakfast? Jangan abaikan breakfast tau. Even korang nak diet sekalipun ok. Breakfast tetap kena ambil. Eina macam biasa, akan mulakan breakfast yang simple dan sedap lagi berkhasiat setiap hari. Haaa macam dalam gambar di bawah ni la ☺️

Confirm bertenaga dan mengenyangkan ok. 😉

Oh ya, Eina nak cerita sikit tentang “self affirmation”. Apa tu self affirmation.
Makna yang mudah difahami ialah ia salah satu cara positifkan diri kita sendiri, salah satu cara meyakinkan diri sendiri, menguatkan diri sendiri. Kita bercakap dengan diri sendiri, bercakap depan cermin, cakap yang baik-baik. Sebutkan ayat yang bagus untuk bina confidence level kita, bina kekuatan diri kita, cakap apa yang kita nak pada diri kita.

Sebutkan setiap pagi, setiap hari. InshaaAllah ia akan terus masuk dalam otak kita, akan terus meresap dalam minda separa sedar kita. Ia juga merupakan doa yang sangat mudah kita buat, sangat mudah kita sebutkan untuk diri sendiri.
Cth: I can do it, saya boleh buat 💪

Sebutkan selalu, setiap hari, setiap pagi. Jadikan amalan. Anda akan rasa sangat bersemangat. Tak semestinya perlu bercakap depan cermin, cakap jer di mana-mana.

Kat bawah ni, contoh ayat declarations yang boleh kita amalkan.


Tak dapat sebut yang panjang-panjang sebut yang pendek jer pun dah ok.
I am strong
I am smart
I am confident
I am good
I can do it
I am successful
I am beautiful

Haaa, sebut jer apa yang anda nak sebut. Buatlah, anda akan rasa kelainannya. Jom kita sama-sama amalkan. Cuba tau. 😉

Nak order ESP untuk tambah tenaga? Whatsapp jer ya 😁

You Might Also Like

0 comments

Terima kasih sudi baca tulisan Eina & terima kasih atas komen anda :)