Vitamin Shaklee Untuk Masalah Kesuburan

12:48 PM


Hi, hari ini saya ingin berkongsi dengan anda vitamin-vitamin yang boleh membantu anda mengatasi masalah kesuburan. Masalah yang biasa dialami kaum wanita adalah seperti haid tidak teratur, senggugut, hormone tidak menentu yang menyebabkan kesukaran untuk hamil. Bagi kaum lelaki pula, kebiasaannya berkaitan dengan masalah sperma, samaada kandungan sperma kurang, sperma tidak sihat, prostat dan lain-lain.


Ingin cuba vitamin Shaklee??? Ini adalah senarai vitamin yang dicadangkan :-
1) VITA-LEA
2) B COMPLEX
3) GLA COMPLEX
4) ALFAFA COMPLEX
5) ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP)
6) ZINC COMPLEX
7) VIT E
8) VIT C

vitamin shaklee untuk masalah kesuburan

Jangan risau tak semestinya anda perlu mengamalkan kesemua vitamin ini. Ini adalah senarai vitamin-vitamin Shaklee yang dicadangkan untuk kesuburan mengikut keperluan individu. Bagaimanapun Vita-Lea, B Complex dan Vit C adalah vitamin asas dan tunjang utama kesihatan badan

Kita sebagai manusia harus berusaha, berdoa dan bertawakal kepadaNya. InshaAllah cadangan vitamin-vitamin SHAKLEE ini dapat membantu anda mengatasi masalah-masalah seperti kesuburan, sukar hamil, haid tidak teratur, senggugut, sperma yang tidak sihat dan lain-lain. Tetapi apapun semuanya dengan izinNya, soal rezeki ini semuanya dari Allah. InshaAllah yer ;)

Selain bantuan vitamin-vitamin ini, pemakanan yang sihat juga penting untuk suami dan isteri yang merancang ingin menimang cahayamata. Amalkan memakan makanan yang berfiber tinggi seperti sayur-sayuran. Kurangkan makanan yang berlemak terutamanya makanan segera.

Ok, mari baca fungsi dan kepentingan vitamin-vitamin ini satu persatu

1)      Vita-lea
>>> Untuk memastikan keperluan 12 vitamin dan 7 galian dipenuhi. Rata-rata pengambilan makanan seharian kita tidak dapat memenuhi keperluan ini atas banyak sebab dan kekangan.
>>> Mengandungi iron formula yang sangat penting bagi tubuh.

2)      B Complex
>>> Penting untuk elak kemurungan (anti-stress) & menstabilkan hormon.
>>> Mengandungi Folic acid dan Biotin yang sangat penting untuk pembentukan darah dan kestabilan hormon.

3)      GLA Complex
>>> Mengembalikan keseimbangan hormon wanita
>>> Membantu mengatasi masalah haid tidak teratur
>>> Membentuk persekitaran rahim yang sihat bagi memanjang jangka hayat sel sperma sekaligus meningkatkan peluang persenyawaan
>>> Membantu menghasilkan cecair serviks yang subur & berkualiti

4)      Alfalfa Complex
>>> Membantu mengatasi rasa “sakit ketika bersama”
>>> Membantu atasi masalah keputihan, haid yang tidak teratur, senggugut dan membantu dalam hubungan suami isteri (bertindak seperti kacip fatimah).

5)      Energizing Soy Protein (ESP)
>>> Membantu membentuk tisu rahim yang sihat
>>> Membentuk sel ovum yang sempurna
>>> Membantu pembentukan sel yang sihat bagi memudahkan proses berkaitan persenyawaan dan perlekatan telur dan lain-lain

6)      Zinc Complex
>>> Zinc memberi kesan terhadap berbagai hormon termasuklah hormone sex, hormone thyroid, kemandulan bagi lelaki dan perempuan, prostate, thyroid yang tidak aktif .
>>> Kekurangan zinc juga dikatakan antara sebab kemandulan – Istilah yang di gunakan adalah “Below the level of technical sterility” bermaksud di bawah paras kesuburan.
>>> Ia mempengaruhi bilangan sperm (sperm count) dan pergerakannya (sperm motility). So, zinc ni mmg penting untuk kesuburan. 

7)      Vit E
>>> Membantu meningkatkan hormon seks baik lelaki mahupun wanita
>>> Melancarkan saluran darah
>>> Vit E Shaklee mengandungi silenium manakala vitamin E kebanyakkan di pasaran adalah dijual berasingan dengan silenium.
>>> Ia juga sangat bagus untuk jantung tetapi waktu yang sama ia boleh meningkatkan pengeluaran hormon seks testosteron.

8)      Vit C
>>> Untuk pembinaan dan pemulihan sel
>>> Membantu proses sintesis hormon-hormon kritikal yang berkaitan dengan seks dan kesuburan seperti androgen, estrogen & progesterone
>>> Mengelakkan masalah sel sperma bergumpal yang akan menghalang sel sperma dari bersenyawa dengan sel ovum.
 

Di samping berusaha mendapatkan cahayamata, vitamin-vitamin ini juga dapat membantu secara tidak langsung meningkatkan tahap kesihatan suami dan isteri itu sendiri. Kita hanya mampu merancang, jangan putus asa dan terus berusaha. Berdoa kepada Allah agar dikurniakan cahayamata. InshaAllah ;)

Jika terdapat sebarang pertanyaan dan inginkan konsultasi boleh hubungi Eina yer. InshaAllah Eina akan bantu sebaik mungkin.


You Might Also Like

0 comments

Terima kasih sudi baca tulisan Eina & terima kasih atas komen anda :)