Thursday, 23 February 2017

Bahaya Toksin Pada Tubuh

Setiap hari kita terdedah dengan pelbagai radikal bebas yang menyebabkan toksin dalam tubuh badan kita. So, kita perlu detox tubuh badan kita bagi membantu melancarkan perjalanan sistem dalam tubuh badan untuk lebih sihat.


Cara detox dengan lebih mudah ialah ambil tablet Alfafa Complex setiap hari. Kenapa Alfafa? 




✔️Alfafa Complex merupakan agen DETOX yang bagus membantu mengeluarkan toksin yang berlebihan dalam badan. 


Toksin adalah punca masalah-masalah kesihatan tubuh badan kita, contohnya jerawat, berat berlebihan, sembelit, resdung dan lain-lain.


Alfafa adalah raja segala tumbuhan dan merupakan pusat pegumpulan segala nutrien. Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam 6 meter ke bawah mampu menyerap nutrien dan mineral daripada tanah, manakala daunnya mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosintesis.




The Shaklee Difference


Bezanya Alfafa Shaklee dengan yang lain ialah Alfalfa Complex merupakan Shaklee Signature Formula yang pada asalnya dibangunkankan oleh Dr. Shaklee pada tahun 1950-an. Kami hanya menggunakan alfalfa berkualiti tinggi yang ditanam di California bagi produk ini bagi memastikan sumber bahan mentah yang kaya dengan pelbagai nutrien termasuk kalsium, fosforus, zat besi dan  magnesium di samping klorofil, bioflavonoid, mineral surih dan vitamin.

  • Alfalfa daripada sumber semula jadi
  • Setiap sajian membekalkan 300mg kalsium, iaitu bersamaan dengan satu gelas susu


Best tak? Best kan. Whatsapp Eina cepat. Promo Buy 1 Free 1 sampai hujung bulan ni jer tau.


019.227.5759

IG: kulit_cantik_halus_gebu

FB: Eina Md Ali

Wednesday, 28 December 2016

Kolagen Terbaik Untuk Tubuh Badan dan Kulit

Kolagen adalah protin utama bagi tisu sokongan dalam badan manusia. Kewujudannya merangkumi 30% daripada keseluruhan protin di dalam badan. Ia  menyokong sebahagian besar sel-sel yang memberikan struktur, kekuatan dan 

kekenyalan kulit dan tisu badan.



Kolagen terdapat pada, kornea, kanta mata, kulit, salur darah, keratin (rambut, kuku), tulang, tendon, rawan sendi, gigi, hati, tulang sum-sum dan tisu dan organ seperti  buah pinggang, jantung serta sistem limfatik.

.

Kesan Kekurangan Kolagen Pada Tubuh


Penghasilan kolagen berkurangan dengan kadar 1-4g/sehari selepas usia 20 tahun. Kesan pengurangannya mula dirasai lebih kurang 10 tahun kemudian. Selepas usia 40-50 tahun, badan kita akan kehilangan hampir separuh daripada kolagen yang ada. Jadi, semakin tua, semakin berkurangan kolagen dalam badan.


Oleh itu kolagen diambil sebagai makanan kesihatan untuk pelbagai penyakit seperti osteoarthritis(sakit sendi), osteoporosis, arteriosclerosis selain untuk kegunaan kosmetik dan pelembab kulit.


Antara kesan-kesan lain kehilangan kolagen

  • Rambut kering dan bercabang
  • Pori besar, jeragat hitam dan bintik-bintik 
  • Tulang kekurangan kalsium & risiko osteoporosis 
  • Kulit otot kendur & hilang keanjalan 
  • Sakit sendi & penuaan 
  • Kulit berkedut 
  • Penglihatan mata akan kabur 
  • Lingkaran hitam di mata dan sembab 
  • Penyakit gigi 
  • Payudara hilang keanjalan 
  • Organ dalaman kurang berfungsi 
  • Kuku mudah pecah dan kurang bersinar

.

Anda ada masalah di bawah?

.

😔 KULIT GELAP DAN KUSAM

😔 KULIT KERING BERSISIK

😔 KULIT BERKEDUT DAN NAMPAK TUA

😔 ADA PARUT DAN BERJERAGAT

😔 PAYUDARA MENGENDUR

😔 MATA SEMBAB DAN LINGKARAN GELAP BAWAH MATA

😔 SAKIT LUTUT DAN SENDI

😤😳 DAH CUBA PELBAGAI COLLAGEN, TAPI TIADA KESAN?

.

Pastikan anda memilih dan mengambil Collagen yang asli, selamat dan dari sumber yang HALAL.

.

💯 Pilihlah Collagen Shaklee 💯 

♻️ kolagen yang unggul, tulen dan bermutu tinggi

.



Shaklee collagen powder adalah supplemen kolagen yang unggul, mengandungi 4,000mg Kolagen RSS (Sisik Ikan Merah) proprietari, sejenis kolagen tulen dan bermutu tinggi dan diekstrak dari sisik Ikan Merah. 


Kolagen Shaklee adalah sangat rendah dalam berat molekular, sekitar 1,000 Dalton (berat molekular kolagen disukat dalam Dalton) amat mudah diserap oleh tubuh dan membantu meningkatkan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.


MANFAAT COLLAGEN POWDER SHAKLEE 

.


🌺 Anti Penuaan - Mengecilkan liang pori-pori yang kelihatan

🌺 Menghilangkan kedutan dan garis-garis halus

🌺 Melembapkan kulit bagi mengurangi rasa kering dan gatal pada muka

🌺 Mencerahkan kulit

🌺 Mengurangi pigmentasi, jeragat dan kulit tidak sekata

🌺 Menegang dan menganjalkan payudara

🌺 Mengembalikan keanjalan

🌺 Menjadikan kulit lebih tegang, anjal dan lembut

🌺 Meningkatkan Pergerakan tulang dan otot

🌺 Menyokong kesihatan sendi dan kekuatan tulang

🌺 Menyubur

🌺 Menjadikan rambut lebih sihat, tidak mudah gugur dan bercabang, tebal dan bersinar

🌺 Seimbangkan hormon

🌺 Memberi tenaga


Shaklee Collagen Powder berkesan dan selamat di ambil 👍

✔️ Tiada kesan sampingan

✔️ Tiada bahan kimia

✔️ Tidak bertoksik

✔️ Mesra alam

✔️ 100% natural/semulajadi


Cepat grab sebelum promosi berakhir 2 hari lagi. Jimat dan sangat berbaloi.


👉BUY 6 Box Collagen 

> Get FREE another 1 BOX Collagen

> FREE MEMBERSHIP

> GET CASH BONUS

> PWP Shaklee Multi-Stack Dispenser

> PWP BUY 1 Carotomax Free 1 Carotomax 

OR

👉BUY 2 Box Collagen Powder Get 5% Off


SMS/Whatsapp Eina 

019.227.5759

IG: kulit_cantik_halus_gebu


Thursday, 3 November 2016

6 TIPS BERSANGKA BAIK DARI SYEIKH ABDUL KADIR AL-JAILANI

Tazkirah pagi...

Kunci kepada segala kebaikan adalah BERSANGKA BAIK terhadap orang lain ;)


1. Jika engkau bertemu dengan SESEORANG, maka yakinilah bahawa dia lebih baik darimu. Ucapkan dalam hatimu :
"Mungkin kedudukannya di sisi Allah jauh lebih baik dan lebih tinggi dariku".

2. Jika bertemu ANAK.KECIL, maka ucapkanlah (dalam hatimu) :
"Anak ini belum bermaksiat kepada Allah, sedangkan diriku telah banyak bermaksiat kepadaNya. Tentu anak ini jauh lebih baik dariku"..

3. Jika bertemu orang TUA, maka ucapkanlah (dalam hatimu):
"Dia telah beribadah kepada Allah jauh lebih lama dariku, tentu dia lebih baik dariku."

4. Jika bertemu dengan seorang yang BERILMU, maka ucapkanlah (dalam hatimu):
"Orang ini memperoleh kurnia yang tidak akan kuperolehi, mencapai kedudukan yang tidak akan pernah kucapai, mengetahui apa yang tidak kuketahui dan dia mengamalkan ilmunya, tentu dia lebih baik dariku."

5. Jika bertemu dengan seorang yang BODOH, maka katakanlah (dalam hatimu) :
"Orang ini bermaksiat kepada Allah kerana dia bodoh (tidak tahu), sedangkan aku bermaksiat kepadaNya padahal aku mengetahui akibatnya.
Dan aku tidak tahu bagaimana akhir umurku dan umurnya kelak. Dia tentu lebih baik dariku."

6. Jika bertemu dengan orang KAFIR, maka katakanlah (dalam hatimu) :
"Aku tidak tahu bagaimana keadaannya kelak, mungkin di akhir usianya dia memeluk Islam dan beramal soleh. Dan mungkin boleh jadi di akhir usia diriku kufur dan berbuat buruk. 

Pendek kata, konsep sangka baik ialah tidak memandang diri lebih baik, lebih bagus, lebih afdhal dan lebih tinggi dari sesiapa pun kerana kita tidak mengetahui benar-benar dari Loh Mahfuz adakah kita akan meninggal dengan husnul khatimah atau su'ul khatimah. 

Tidak rugi kita bersangka baik terhadap insan daripada kita bersangka buruk yang boleh mendatangkan dosa. Jika ternampak sesuatu yang boleh membawa kita bersangka buruk kepada manusia lain maka carilah 70 alasan untuk kita terkeluar dari sangkaan buruk tersebut agar kita dapat bersangka baik dengannya.

Seseorang yang bersangka baik, dia tetap benar disisi Allah walau sangkaannya itu tersalah namun seseorang yang bersangka buruk akan tetap salah disisi Allah walau sangkaannya itu tepat dan benar.

Satu-satunya yang kita boleh bersangka buruk ialah nafsu kita sendiri. Carilah aib dan kekurangan diri sendiri, jika kita sibuk dengan keaiban kita masing-masing nescaya kita tidak akan ada masa untuk mengintai dan memperkatakan keaiban orang lain.

Semoga kita diberi sifat mata lebah yang sentiasa melihat dan mencari kebaikan bunga dimana-mana dan bukan mata lalat yang sentiasa memandang dan mencari kotoran dan najis diserata tempat..

#sharing #copypaste

Wednesday, 26 October 2016

Bengkak Kaki Semasa Hamil? Ingin Kurus? Anak Anda Tidak Sihat? Cuba Omegaguard!!!

Assalamualaikum 


Apa kabar semua? Harap semua sihat sentiasa hendaknya. Doakan Eina pun sihat juga ya. 


Okeh, tinggal beberapa hari sahaja lagi nak masuk bulan November kan. Maknanya promo Omegaguard untuk bulan Oktober juga bakal berakhir. Jadi, jangan fikir-fikir lagi grab Omegaguard dengan harga super duper jimat bulan ni ok.


Eina nak share beberapa Testimoni Omegaguard yang sangat awesome nih 😉


#1 Testimoni Omegaguard Untuk Ibu Hamil


Eina since 2nd pregnant lagi memang tak tinggal Omegaguard nih. Pregnancy ke3 kali ni pun Eina amalkan Omegaguard, memang banyak manfaat untuk Eina sendiri juga baby dalam kandungan. Ok jom baca testimoninya 

•••••


Kaki BENGKAK semasa mengandung?


PERHATIAN buat PREGNANT LADY!


Ini satu saranan OG sesuai untuk Ibu Mengandung!


"Disclaimer: Results may vary based on the individual"


Memang betul, berat tak naik mendadak, kaki pun tak bengkak teruk 👍


#2 Dapat Kawal Selera Makan & Berat Turun 3kg


Omega 3 di dalam Omegaguard juga membantu anda yang ingin menurunkan berat badan secara sihat. Omega 3 meningkatkan hormon Leptin yang menbantu mengawal selera makan dan membantu membakar lemak dengan lebih cepat.

•••••


S: Amik ape smpi turun 3kg?


J: Ni ha ESP


S: Pastu amik ape ble kawal makan?


J: Tambah dgn Omega


Puashatilah 👍


-Atul-

"Disclaimer: Results may vary based on the individual"


Combo Omegaguard + ESP sangat sesuai dan sangat bagus untuk anda yg ingin turun berat badan. Tak cuba tak tahu 😉


#3 Omegaguard Untuk Anak Sihat Cerdas


Omegaguard mengandungi asid lemak Omega 3, DHA & EPA yang sangat baik untuk kesihatan dan tumbesaran anak-anak. Membantu perkembangan otak dengan baik, membantu menguatkan paru-paru, menguatkan sistem imun, juga membantu masalah eczema.

•••••


No more Nebulizer. Anak sihat

Ibu ayah gembira 😍


"Disclaimer: Results may vary based on the individual"


Demam, batuk dan selsema memang jadi teman baik anak kecil kan. Omegaguard sangat membantu kuatkan imun anak-anak. Eina pun tak terlepas beri Omegaguard pada anak-anak Eina, Alhamdulillah dengan izinNya, anak-anak jarang sakit. 😊


**********


Jadi semua, banyak sangat Omegaguard ni untuk kesihatan kita. Sangat sesuai untuk seisi keluarga. Dari umur 1 tahun ke atas, dah boleh consume Omegaguard ni tau. 


Whatsapp Eina 0192275759

untuk dapatkan Omegaguard dengan harga promo ya.


💥 Beli 2 Less 5%

💥 Beli 6 Free 1 (Get Free Membership & Cash Bonus)


Friday, 14 October 2016

Bukan Senang Nak Senang

Assalamualaikum 


Eina nak share kisah yang sangat memberi inspirasi pada kita semua agar sentiasa berusaha dan tidak merasa putus asa untuk mencapai sesuatu kejayaan. 


Mesti baca sampai habis tau. For sure korang akan rasa kagum. :) Moga dapat beri pengajaran dan pembakar semangat untuk kita berjaya.


•••••


Pada usia 5 Bapanya meninggal dunia.


Pada usia 16 dia berhenti sekolah.


Pada usia 17 dia sudah kehilangan empat pekerjaan.


Pada umur 18 tahun dia berkahwin.


Antara usia 18 dan 22, dia adalah seorang konduktor kereta api dan gagal.


Beliau menyertai tentera 


Beliau memohon untuk masuk sekolah undang-undang tetapi ditolak.


Dia menjadi seorang jurujual insurans dan gagal lagi.


Pada usia 19 beliau menjadi seorang bapa.


Pada usia 20 isterinya meninggalkan dia dan mengambil bayi perempuan mereka.


Beliau menjadi seorang tukang masak dan pencuci pinggan di sebuah kafe kecil.


Dia gagal dalam percubaan untuk menculik anak perempuan sendiri, dan akhirnya dia yakinkan isterinya untuk pulang ke rumah.


Pada usia 65 beliau bersara.


Pada 1hb persaraan beliau menerima cek daripada Kerajaan bernilai $ 105.


Beliau merasakan bahawa Kerajaan telah berkata "bahawa kamu tidak dapat menyediakan untuk dirinya sendiri"

Beliau memutuskan untuk membunuh diri kerana dia telah gagal begitu banyak kali.


Dia duduk di bawah pokok menulis kemahuannya, tetapi sebaliknya, beliau menulis apa yang akan dicapai dengan hidupnya. 


Dia sedar ada banyak lagi yang dia tidak lakukan. 


Ada satu perkara yang dia boleh lakukan lebih baik daripada orang yang dia tahu. 


Dan itu adalah bagaimana untuk memasak.


Jadi dia meminjam $ 87 dari cek yang dimilikinya untuk beli dan goreng beberapa ayam menggunakan resipi kemudian pergi rumah ke rumah untuk menjual mereka kepada jirannya di Kentucky.


•••••


*INGAT* : Walaupun pada umur 65 tahun beliau bersedia untuk membunuh diri kerana kegagalannya. 


Tetapi pada usia 88 Colonel Sanders, pengasas Kentucky Fried Chicken (KFC) Empire adalah seorang jutawan.



*MORAL CERITA* : Attitude (SIKAP)

Ia tidak pernah terlambat untuk bermula sekali.


*PALING PENTING, IA ADALAH TENTANG SIKAP ANDA. JANGAN PUTUS ASA WALAU SESUKAR MANA CABARAN SEKALIPUN*


Anda mempunyai apa yang diperlukan untuk berjaya. Pergi untuk itu dan membuat perbezaan. Tak akan ada kejayaan tanpa usaha. Ia tidak pernah terlalu tua untuk mempunyai impian.


•••••


Apa Dr Forrest C. Shaklee & Colonel Sanders buat tu?


Dr Forrest C. Shaklee berjumpa dengan Colonel Sanders sebab Colonel Sanders jual sebucket KFC untuk dapatkan sebotol Basic H


Wow 😍


Nanti Eina share siapa Dr Forrest C. Shaklee dan sejarah beliau sebagai Pengasas Shaklee ok.


Moga bermanfaat ☺️


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...