Thursday, 3 November 2016

6 TIPS BERSANGKA BAIK DARI SYEIKH ABDUL KADIR AL-JAILANI

Tazkirah pagi...

Kunci kepada segala kebaikan adalah BERSANGKA BAIK terhadap orang lain ;)


1. Jika engkau bertemu dengan SESEORANG, maka yakinilah bahawa dia lebih baik darimu. Ucapkan dalam hatimu :
"Mungkin kedudukannya di sisi Allah jauh lebih baik dan lebih tinggi dariku".

2. Jika bertemu ANAK.KECIL, maka ucapkanlah (dalam hatimu) :
"Anak ini belum bermaksiat kepada Allah, sedangkan diriku telah banyak bermaksiat kepadaNya. Tentu anak ini jauh lebih baik dariku"..

3. Jika bertemu orang TUA, maka ucapkanlah (dalam hatimu):
"Dia telah beribadah kepada Allah jauh lebih lama dariku, tentu dia lebih baik dariku."

4. Jika bertemu dengan seorang yang BERILMU, maka ucapkanlah (dalam hatimu):
"Orang ini memperoleh kurnia yang tidak akan kuperolehi, mencapai kedudukan yang tidak akan pernah kucapai, mengetahui apa yang tidak kuketahui dan dia mengamalkan ilmunya, tentu dia lebih baik dariku."

5. Jika bertemu dengan seorang yang BODOH, maka katakanlah (dalam hatimu) :
"Orang ini bermaksiat kepada Allah kerana dia bodoh (tidak tahu), sedangkan aku bermaksiat kepadaNya padahal aku mengetahui akibatnya.
Dan aku tidak tahu bagaimana akhir umurku dan umurnya kelak. Dia tentu lebih baik dariku."

6. Jika bertemu dengan orang KAFIR, maka katakanlah (dalam hatimu) :
"Aku tidak tahu bagaimana keadaannya kelak, mungkin di akhir usianya dia memeluk Islam dan beramal soleh. Dan mungkin boleh jadi di akhir usia diriku kufur dan berbuat buruk. 

Pendek kata, konsep sangka baik ialah tidak memandang diri lebih baik, lebih bagus, lebih afdhal dan lebih tinggi dari sesiapa pun kerana kita tidak mengetahui benar-benar dari Loh Mahfuz adakah kita akan meninggal dengan husnul khatimah atau su'ul khatimah. 

Tidak rugi kita bersangka baik terhadap insan daripada kita bersangka buruk yang boleh mendatangkan dosa. Jika ternampak sesuatu yang boleh membawa kita bersangka buruk kepada manusia lain maka carilah 70 alasan untuk kita terkeluar dari sangkaan buruk tersebut agar kita dapat bersangka baik dengannya.

Seseorang yang bersangka baik, dia tetap benar disisi Allah walau sangkaannya itu tersalah namun seseorang yang bersangka buruk akan tetap salah disisi Allah walau sangkaannya itu tepat dan benar.

Satu-satunya yang kita boleh bersangka buruk ialah nafsu kita sendiri. Carilah aib dan kekurangan diri sendiri, jika kita sibuk dengan keaiban kita masing-masing nescaya kita tidak akan ada masa untuk mengintai dan memperkatakan keaiban orang lain.

Semoga kita diberi sifat mata lebah yang sentiasa melihat dan mencari kebaikan bunga dimana-mana dan bukan mata lalat yang sentiasa memandang dan mencari kotoran dan najis diserata tempat..

#sharing #copypaste

Wednesday, 26 October 2016

Bengkak Kaki Semasa Hamil? Ingin Kurus? Anak Anda Tidak Sihat? Cuba Omegaguard!!!

Assalamualaikum 


Apa kabar semua? Harap semua sihat sentiasa hendaknya. Doakan Eina pun sihat juga ya. 


Okeh, tinggal beberapa hari sahaja lagi nak masuk bulan November kan. Maknanya promo Omegaguard untuk bulan Oktober juga bakal berakhir. Jadi, jangan fikir-fikir lagi grab Omegaguard dengan harga super duper jimat bulan ni ok.


Eina nak share beberapa Testimoni Omegaguard yang sangat awesome nih 😉


#1 Testimoni Omegaguard Untuk Ibu Hamil


Eina since 2nd pregnant lagi memang tak tinggal Omegaguard nih. Pregnancy ke3 kali ni pun Eina amalkan Omegaguard, memang banyak manfaat untuk Eina sendiri juga baby dalam kandungan. Ok jom baca testimoninya 

•••••


Kaki BENGKAK semasa mengandung?


PERHATIAN buat PREGNANT LADY!


Ini satu saranan OG sesuai untuk Ibu Mengandung!


"Disclaimer: Results may vary based on the individual"


Memang betul, berat tak naik mendadak, kaki pun tak bengkak teruk 👍


#2 Dapat Kawal Selera Makan & Berat Turun 3kg


Omega 3 di dalam Omegaguard juga membantu anda yang ingin menurunkan berat badan secara sihat. Omega 3 meningkatkan hormon Leptin yang menbantu mengawal selera makan dan membantu membakar lemak dengan lebih cepat.

•••••


S: Amik ape smpi turun 3kg?


J: Ni ha ESP


S: Pastu amik ape ble kawal makan?


J: Tambah dgn Omega


Puashatilah 👍


-Atul-

"Disclaimer: Results may vary based on the individual"


Combo Omegaguard + ESP sangat sesuai dan sangat bagus untuk anda yg ingin turun berat badan. Tak cuba tak tahu 😉


#3 Omegaguard Untuk Anak Sihat Cerdas


Omegaguard mengandungi asid lemak Omega 3, DHA & EPA yang sangat baik untuk kesihatan dan tumbesaran anak-anak. Membantu perkembangan otak dengan baik, membantu menguatkan paru-paru, menguatkan sistem imun, juga membantu masalah eczema.

•••••


No more Nebulizer. Anak sihat

Ibu ayah gembira 😍


"Disclaimer: Results may vary based on the individual"


Demam, batuk dan selsema memang jadi teman baik anak kecil kan. Omegaguard sangat membantu kuatkan imun anak-anak. Eina pun tak terlepas beri Omegaguard pada anak-anak Eina, Alhamdulillah dengan izinNya, anak-anak jarang sakit. 😊


**********


Jadi semua, banyak sangat Omegaguard ni untuk kesihatan kita. Sangat sesuai untuk seisi keluarga. Dari umur 1 tahun ke atas, dah boleh consume Omegaguard ni tau. 


Whatsapp Eina 0192275759

untuk dapatkan Omegaguard dengan harga promo ya.


💥 Beli 2 Less 5%

💥 Beli 6 Free 1 (Get Free Membership & Cash Bonus)


Friday, 14 October 2016

Bukan Senang Nak Senang

Assalamualaikum 


Eina nak share kisah yang sangat memberi inspirasi pada kita semua agar sentiasa berusaha dan tidak merasa putus asa untuk mencapai sesuatu kejayaan. 


Mesti baca sampai habis tau. For sure korang akan rasa kagum. :) Moga dapat beri pengajaran dan pembakar semangat untuk kita berjaya.


•••••


Pada usia 5 Bapanya meninggal dunia.


Pada usia 16 dia berhenti sekolah.


Pada usia 17 dia sudah kehilangan empat pekerjaan.


Pada umur 18 tahun dia berkahwin.


Antara usia 18 dan 22, dia adalah seorang konduktor kereta api dan gagal.


Beliau menyertai tentera 


Beliau memohon untuk masuk sekolah undang-undang tetapi ditolak.


Dia menjadi seorang jurujual insurans dan gagal lagi.


Pada usia 19 beliau menjadi seorang bapa.


Pada usia 20 isterinya meninggalkan dia dan mengambil bayi perempuan mereka.


Beliau menjadi seorang tukang masak dan pencuci pinggan di sebuah kafe kecil.


Dia gagal dalam percubaan untuk menculik anak perempuan sendiri, dan akhirnya dia yakinkan isterinya untuk pulang ke rumah.


Pada usia 65 beliau bersara.


Pada 1hb persaraan beliau menerima cek daripada Kerajaan bernilai $ 105.


Beliau merasakan bahawa Kerajaan telah berkata "bahawa kamu tidak dapat menyediakan untuk dirinya sendiri"

Beliau memutuskan untuk membunuh diri kerana dia telah gagal begitu banyak kali.


Dia duduk di bawah pokok menulis kemahuannya, tetapi sebaliknya, beliau menulis apa yang akan dicapai dengan hidupnya. 


Dia sedar ada banyak lagi yang dia tidak lakukan. 


Ada satu perkara yang dia boleh lakukan lebih baik daripada orang yang dia tahu. 


Dan itu adalah bagaimana untuk memasak.


Jadi dia meminjam $ 87 dari cek yang dimilikinya untuk beli dan goreng beberapa ayam menggunakan resipi kemudian pergi rumah ke rumah untuk menjual mereka kepada jirannya di Kentucky.


•••••


*INGAT* : Walaupun pada umur 65 tahun beliau bersedia untuk membunuh diri kerana kegagalannya. 


Tetapi pada usia 88 Colonel Sanders, pengasas Kentucky Fried Chicken (KFC) Empire adalah seorang jutawan.



*MORAL CERITA* : Attitude (SIKAP)

Ia tidak pernah terlambat untuk bermula sekali.


*PALING PENTING, IA ADALAH TENTANG SIKAP ANDA. JANGAN PUTUS ASA WALAU SESUKAR MANA CABARAN SEKALIPUN*


Anda mempunyai apa yang diperlukan untuk berjaya. Pergi untuk itu dan membuat perbezaan. Tak akan ada kejayaan tanpa usaha. Ia tidak pernah terlalu tua untuk mempunyai impian.


•••••


Apa Dr Forrest C. Shaklee & Colonel Sanders buat tu?


Dr Forrest C. Shaklee berjumpa dengan Colonel Sanders sebab Colonel Sanders jual sebucket KFC untuk dapatkan sebotol Basic H


Wow 😍


Nanti Eina share siapa Dr Forrest C. Shaklee dan sejarah beliau sebagai Pengasas Shaklee ok.


Moga bermanfaat ☺️


Kisah Benar : Kurus Cantik Sambil Menyusu

Assalamualaikum 

Ada tak ibu-ibu lepas bersalin yang masih menyusukan anak tapi belum dapat lagi berat badan asal? 

Hari ni Eina nak share pengalaman seorang ibu yang mengamalkan Shaklee, berjaya dapat turunkan berat badan sambil menyusukan anaknya, malah bonus kulit semakin cantik pun dapat. Wowww 3 in 1 okeh 😍

Ok jom baca pengalaman yang dikongsikan sendiri oleh sis Siti Aisyah Iliyas ☺️

***KURUS, MENYUSU, CANTIK**


Hari ni saya nak share serba sedikit pengalaman saya bersama Shaklee..

Dahulu saya merupakan seorang yang berbadan gempal dan berisi.. Paling berat badan saya pernah mencecah 75kg masa tu..🙈🙈 bermacam jenis ubat dan suplement kurus, namun semuanya gagal.. hinggalah satu hari, saya berjumpa dengan pusat rawatan pelangsingan L***** W*****M*********.. anda pasti tahu pusat apakah ini kan?
Memang diakui, badan saya turun 21kg dari berat asal saya 75kg dalam tempoh 4bulan. ketara perbezaannya, sangat2 berbeza.. Sebelumnya saiz xxl saya dah mula memakai saiz m..

Namun, utk pengetahuan anda, utk hilangkan 21kg itu, bukan sedikit yg terpaksa dilaburkan.. tetapi memakan berpuluh ribu dlm masa hanya 4bulan.. itupun saya dibantu oleh ibu saya.. bukan sedikit jumlahnya..  malahan dlm 4bulan tu, saya mmg xdibenarkan sentuh nasi, sy xdbenarkan makan sembarangan, terlalu ketat jadualnya..
Dan saya kurus hingga lah saya mengandung.. so bila dah sah mengandung, saya terpaksa stop rawatan LWM tu..

Dan start saya mengandung, badan sy mula naik mendadak bermula 54 kg sebelum itu, naik hingga 78kg.. selepas bersalin berat saya hanya turun 74 kg sahaja.. Saya berpantang namun berat tak juga turun walaupun saya menyusukan badan..
Jadi saya pakat, saya nak pergi buat rawatan LWM semula.. namun, mengecewakan kerana sy diberitahu, jika buat rawatan ini, minum suplement beliau,risiko utk susu badan boleh kering.. jadi saya tak dapat teruskan kerana niat saya nak menyusukan anak hingga 2tahun.

Apa yg saya lakukan, saya google, cari maklumat apa suplement yg boleh saya amalkan supaya badan kurus, tak mengganggu susu, selamat untuk ibu dan bayi serta MURAH.. dan saya berjumpa SHAKLEE..

Alhamdulillah masa tu saya hanya  mengamalkan ESP dan Alfalfa shj, berat saya turun dalam 5kg.. Maka saya dengan penuh bersemangat, bulan ke dua saya tambahkan ESP, alfafa, lecithin dan omega..

Dalam tempoh 3bulan saya berjaya menurukan berat badan dalam 15kg..Perkara yang paling syok sebab saya mendapat banyak kebaikan hanya dlm 1 set ni.. KURUS, SUSU BADAN BERTAMBAH, KULIT LEBIH BERSERI, KEWANITAAN TERJAGA, yg penting MURAH!!

Alhamdulillah saya teruskan set itu hinggalah anak saya berumur setahun 6bulan..selepas anak saya setahun 6bulan, saya mencuba untuk tambahkan CHINCH DRINK untuk lagi cepat inch loss.. dan ternyata dalam tempoh 2 bulan saya berjaya mencapai berat yg saya ingini.. Dan inilah set yang saya amalkan sehingga skrg anak sy dah berusia 2tahun..

Alhamdulillah perasaan saya sangat gembira, teruja, keyakinan diri pun dah semakin baik, tak delah lagi sampai xnak keluar bilik sebab terlalu rendah diri dan malu... yg penting lebih senang untuk beribadat! Kalau dulu badan berisi, baru solat rakaat ke 3 dah mengah.. naik turun tangga apa lagi, mmg x naik dan xturun la bnyk kali satu hri tu.. sekarang x lagi.. Terima Kasih yaAllah, terima kasih Shaklee.. 💕💕

Bukan niat saya nak memburukkan syarikat lain, tapi apa yang sy nak kongsikan ialah memang diakui, keberkesanan di pusat2 rawatan sprti LWM ni sgt bagus dan berkesan, namun ianya memerlukan komitment yg sgt2 tinggi dari segi wang ringgit, masa, sekat keinginan makan yg ketat, yg plg penting ia tidak sesuai utk ibu bersalin yg mahu menyusukan anak..

Jadi, saya nak anda faham, kenapa saya setia memilih Shaklee, ini kerana ianya jauh lebih selamat, lebih banyak kelebihan, lebih mampu dimiliki dan jauh lebih4 murah..
Saya juga faham, saya sendiri pun tak mampu sebenarnya nak melaburkan sehingga berpuluh ribu hanya untuk kurus dan cantik, sebab itu saya sekarang berani sarankan set Shaklee, sebab ianya sangatla jauh lebih murah, lebih berkesan lebih berbaloi dan sangat2 Selamat walaupun untuk ibu menyusukan... Jadi, buatlah pilihan yang tepat.. saya sentiasa ada untuk membantu anda mencapai impian anda!

Credit :-
s2ueffects.com, aisyah

•••••

Jadi untuk anda yang masih mencari dan mengalami masalah sama seperti sis Aisyah, jangan berasa ragu lagi untuk cuba Shaklee ok. Memang berbaloi dan pasti tidak akan mengecewakan. Semoga kisah benar ini memberi kesan dan manfaat untuk anda berubah.
==================
Produk yang diambil:
1. ESP
2. Alfalfa
3. Omega Guard
4. Lecithin
===================

Whatsapp Eina untuk konsultasi 
Pages: Kedai Nutrisi USJ, Subang Jaya
IG: kulit_cantik_halus_gebu

Thursday, 13 October 2016

Free Lecithin & Vitamin C Untuk Anda

Assalamualaikum semua. Eina nak jemput anda semua pengguna tegar Shaklee yang perlukan bimbingan dan konsultansi EXCLUSIVE mengenai Shaklee, untuk bersama keluarga besar Shaklee dengan lebih dekat lagi. Eina akan bantu pada yang betul-betul mahu ok. 🙂


Hari ni dah 13hb Oktober ya. Maaf agak terlewat, tapi takpe better late than never kan. Hehe. Eina nak jemput anda yang baru pertama kali nak jadi ahli Shaklee untuk daftar sebelum 15hb Oktober ini dan anda berpeluang untuk miliki Lecithin dan Vitamin C dgn PERCUMA! Tapi ada syaratnya ya.


Syaratnya :-

  1. Dengan Pembelian 100UV = RM300+

Anda layak menerima 1 botol Lecithin dengan PERCUMA


  1. Pembelian 200UV = RM600+

Anda akan menerima 1 botol Vitamin C dengan PERCUMA beserta Cash Bonus 5%



Caranya mudah sahaja 😊


1. Isi maklumat anda di sini 👇(sila copy)


http://www.shaklee.com.my/?joinnow=892529


2. Hubungi / WA Eina

📲019.227.5759

untuk proses pengaktifan ID


Mudah jer kan? 😉 Jom Shaklee bersama kami.


Banyak lagi bonus-bonus lain menanti. Hubungi Eina cepat ok.👌 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...