Tips Memilih Minyak Ikan Yang Berkualiti

11:00 AM





Berdasarkan kajian-kajian terkini, pengambilan minyak ikan yang kaya dengan asid lemak Omega-3 boleh membantu mengurangkan risiko penyakit jantung koronari.

Ia patut diamalkan sebagai satu suplemen harian yang sangat penting untuk kesihatan tubuh badan. Dalam masa yang sama, kita juga perlu makan ikan secara kerap untuk mendapatkan sumber asid lemak Omega-3 melalui pemakanan harian.

Terdapat pelbagai jenis minyak ikan yang ada di jual di pasaran. Tetapi bagaimana untuk memastikan minyak ikan tersebut adalah minyak ikan yang berkualiti?

Ini adalah tips-tips yang boleh diambilkira bagi memilih Minyak Ikan yang berkualiti

1. Pilih Syarikat yang Berkualiti

Tidak semua minyak ikan adalah sama. Cari syarikat yang boleh anda percayai dan mempunyai sejarah pengeluaran produk yang berkualiti

Tips Memilih Minyak Ikan Yang Berkualiti


2. Ketulenan dan Keselamatan

Untuk memastikan ketulenan dan kepekatan, minyak ikan haruslah menjalani proses moden Penyulingan Molekul

Proses Penyulingan Molekul merupakan proses yang meletakkan ikan di dalam vakum bagi membolehkan ia mendidih pada suhu yang lebih rendah untuk melindunginya dari rosak.

Ini membolehkan EPA dan DHA dipisahkan daripada logam berat yang membolehkan toksin disingkirkan.

Tips Memilih Minyak Ikan Yang Berkualiti


3. Ikan Kecil atau Ikan Besar?

Tahukah anda? Minyak ikan yang diambil dari ikan kecil, mempunyai jumlah bioakumulasi toksin yang rendah


Tips Memilih Minyak Ikan Yang Berkualiti


4. Kelangsungan

Friend of the Sea® adalah sebuah syarikat yang bertanggungjawab memberi perhatian terhadap saiz populasi dan had tangkapan serta mengelakkan penangkapan ikan pada musim pembiakan untuk memastikan bekalan jangkamasa panjang sentiasa mencukupi dan berkualiti tinggi tanpa menjejaskan alam sekitar

Tips Memilih Minyak Ikan Yang Berkualiti


Asid lemak Omega-3 tergolong dalam kumpulan asid lemak tak tepu yang penting. Ia terbahagi kepada tiga jenis asid lemak utama iaitu Eicosa Pentanoic Acid (EPA), Docosa Hexanoic Acid (DHA) dan Alpha Linolenic Acid (ALA). Asid lemak Omega-3 ini bersifat anti keradangan, selain boleh mencegah pembentukan plak arteriosklerosis yang menyumbat saluran darah di jantung. Ia juga boleh membantu mengawal paras kolesterol darah dan meningkatkan paras kolesterol baik iaitu HDL dalam darah.

Testimoni Minyak Ikan Omegaguard


Nak Minyak Ikan berkualiti dari Shaklee? Whatsapp Eina ya ;)


You Might Also Like

0 comments

Terima kasih sudi baca tulisan Eina & terima kasih atas komen anda :)