Atasi Kulit Kering dan Berkedut Dengan Vitamin E

6:04 AM

Atasi Kulit Kering dan Berkedut Dengan Vitamin E

Vitamin E merupakan salah satu vitamin yang juga sangat diperlukan tubuh. Vitamin ini termasuk ke dalam golongan vitamin yang mudah larut dalam lemak. Vitamin E diketahui bersifat sebagai antioksidan yang mampu melawan radikal bebas. Dikenali sebagai vitamin esensial, sehingga vitamin E tidak dapat dihasilkan oleh tubuh, melainkan boleh didapati dari makanan.

Manfaat Vitamin E pada tubuh, antaranya seperti melindungi tubuh dari radikal bebas, mencegah penyakit liver atau hati, mencegah keguguran pada wanita, mencegah penuaan awal hingga menghalang tubuh dari bahaya tumor dan kanser serta banyak lagi.

Atasi Kulit Kering dan Berkedut Dengan Vitamin E

Tanda-tanda paling jelas kulit kekurangan vitamin E.

Kulit Kusam dan Kering
Vitamin E dianggap mempunyai peranan penting dalam menjaga kesihatan kulit. Oleh kerana itu, kekurangan vitamin E dalam pengambilan harian boleh menyebabkan masalah pada kulit iaitu hilangnya kelembapan kulit sehingga membuat kulit menjadi kusam dan kering.

Kulit Berkedut
Tanda lain pada kulit apabila kekurangan vitamin E iaitu kulit akan mengalami kedutan. Bahkan kedutan ini boleh berlaku lebih awal atau yang biasa lebih dikenali dengan proses penuaan. Hal ini terjadi kerana vitamin E berperanan juga dalam menjaga keanjalan kulit. Selain itu, tubuh kekurangan vitamin E juga memberi petanda dengan kedutan yang muncul yang disertai bersisik.

Anda harus cuba Vitamin E dari Shaklee ni sebab Vitamin E Shaklee 

Atasi Kulit Kering dan Berkedut Dengan Vitamin E Shaklee

❤️ Mengandungi 10mg selenium semulajadi. Diperbuat dari minyak soya organik dan minyak biji gandum yang kaya dgn Vit E. 
❤️ 1kapsul Vit E = 400IU cukup memenuhi keperluan seharian seseorang. 

Eina akan share fresh testimoni yang amalkan Vitamin E Shaklee pada next entry ok.


You Might Also Like

0 comments

Terima kasih sudi baca tulisan Eina & terima kasih atas komen anda :)