3 Jenis Protein Tumbuhan Untuk Kurus dan Kulit Cantik

9:00 PM


Selain air, PROTEIN adalah komponen utama dalam jaringan tubuh. Ia adalah nutrien PENTING untuk PERTUMBUHAN.

Protein DIPERLUKAN untuk MEMPERBAIKI tisu tubuh dan memastikan pertumbuhan yang sempurna pada setiap manusia sejak dari usia kanak-kanak. Pengambilan protein 15-20% daripada jumlah tenaga yang diambil adalah disyorkan. 

Protein boleh didapati dari sumber bijirin (roti, beras, pasta, tepung, soya serta hasilannya dan lain-lain) atau dari sumber haiwan (daging, ikan, telur, ayam atau produk tenusu)

Protein berasaskan tumbuhan adalah yang terbaik untuk kesihatan. Menurut kajian, mereka yang mengamalkan diet yang kaya dengan protein dari tumbuh-tumbuhan mempunyai risiko lebih rendah menghidapi penyakit kolesterol, tekanan darah, dan penyakit jantung.

Pengambilan protein berasaskan tumbuhan juga membantu anda berasa lebih kenyang juga mampu mengurus dan mengawal berat badan dengan lebih baik.

Makanan protein berasaskan tumbuhan juga dapat membantu anda kekal lebih muda lebih lama. Dalam satu kajian, pengambilan protein tumbuhan yang lebih tinggi boleh menjadikan kulit yang lebih sihat dan bercahaya. 


3 Jenis Protein Tumbuhan Untuk Kurus dan Kulit Cantik

1. ESP - Mixed Soy Protein Isolate Powder with Vanilla Flavour


Protein ESP Shaklee membekalkan 9 asid amino yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh. Ia tinggi dengan kalsium yang membantu perkembangan tulang dan gigi yang kuat. Protein ESP menggunakan protein soya yang tidak diubahsuai secara genetik (Bukan-GMO) di bawah Program Pengekalan Identiti (IPP).

Setiap hidangan membekalkan 14 gram protein berasaskan tumbuhan. Protein soya membantu menurunkan paras kolesterol*.

Protein ESP juga mempunyai skor PDCAAS (Protein Digestibility Corrected Amino Acid Score) 1.0 – penarafan yang tertinggi dan bersamaan dengan skor yang diberikan pada protein haiwan.

Protein ESP mempunyai indeks glisemik yang rendah. Membantu kekalkan paras gula darah dengan stabil, membantu mengekalkan tenaga, mengekalkan rasa kenyang yang lebih lama dan bermanfaat untuk mengurangkan berat dan mengekalkan kesihatan jangka panjang


2. Cinch Shake - Mixed Soy Protein Vanilla/Choc/ Cafe Latte Shake


Cinch Shake kaya dengan protein dan kalsium. Mengandungi serat yang tinggi, iaitu 6 gram setiap sajian. Makanan tanpa kolesterol.

Mengandungi LEUCINE iaitu asid amino penting, yang bertanggungjawab untuk pertumbuhan otot dan mengekalkan pertumbuhan. Tubuh badan kita tidak dapat menghasilkan LEUCINE, ia mesti diperolehi dari sumber makanan. 

Penyelidikan telah menunjukkan bahawa leusina bermanfaat dalam:
  • Menggalakkan pengeluaran otot.
  • Menyokong pertumbuhan otot tanpa lemak.
  • Menyokong pemulihan otot.
  • Mengurangkan keletihan otot selepas bersenam.
LEUCINE diperlukan oleh individu yang:
  • INGIN MENGAWAL BERAT BADAN
  • INGIN MENGEKALKAN JISIM OTOT
  • SEDANG DALAM REJIM KECERGASAN
  • INGIN MENGAMBIL MAKANAN YANG CEPAT DAN BERKHASIAT SELEPAS SENAMAN

3. Life Shake - Mixed Soy Protein with Elderberry 



Life Shake merupakan hidangan semua-dalam-satu yang lengkap 20g protein bukan GMO dengan nisbah tepat bagi semua 9 asid amino perlu. Padat dengan 24 vitamin dan mineral harian yang penting, dengan hanya 150Kcal dengan tambahan ekstrak Elderberi untuk meningkatkan perlindungan badan.


MANFAAT ELDERBERI YANG LUARBIASA

  • TINGGI KANDUNGAN ANTIOKSIDAN
  • KAYA DENGAN POLIFENOL-ANTOSIANIN
  • SECARA TRADISIONAL DIGUNAKAN UNTUK MELEGAKAN SIMPTOM DEMAM DAN SELSEMA
  • MENINGKATKAN PERTAHANAN BADAN
  • MEMPERCEPATKAN PENYEMBUHAN, MENGURANGKAN DEMAM DAN SELSEMA YANG BERPANJANGAN
Life Shake mempunyai rendah glisemik yang dimaniskan secara sempurna dengan Reb M, untuk mengekalkan rasa kenyang yang lebih lama dan berat badan yang sihat. Sangat bagus sebagai pengganti makanan. Membantu anda kekal bertenaga, berasa puas dan mengurangkan keinginan untuk makan.
Life Shake juga mengandungi LEUCINE yang membantu mengekal dan membina otot tanpa lemak untuk meningkatkan metabolisma dan pembakaran lemak



Jadi, yang mana satu pilihan anda? Ketiga-tiganya mempunyai keistimewaannya tersendiri dan ketiga-tiganya juga sangat bagus untuk kesihatan, untuk kuruskan badan dengan lebih sihat dan jadikan kulit lebih cantik.

Kenapa korang kena PROTEIN Shaklee? Sebabnya ia

✔️ Tiada kesan sampingan
✔️ Tiada bahan kimia
✔️ Tidak bertoksik
✔️ Mesra alam
✔️ 100% natural/semulajadi
✔️ Produk ini berdaftar dengan KKM
✔️ Dijamin HALAL dari ISA yang diiktiraf oleh JAKIM .


So, jika berminat atau perlukan konsulatasi boleh terus hubungi Eina ok

Klik Sini Untuk Terus Whatsapp Eina

Kalau nak register ahli dan terus beli di website, boleh klik sini >>> Daftar dan Order di Website Shaklee Di Sini (Hubungi Eina selepas daftar untuk proses seterusnya)


You Might Also Like

1 comments

Terima kasih sudi baca tulisan Eina & terima kasih atas komen anda :)