Set Kulit Shaklee Untuk Kulit Kering, Pedih dan Berparut

10:00 AM

Dalam 2-3 hari ni, ramai yang tanya vitamin untuk kulit. Sebenarnya banyak vitamin yang boleh dicadangkan bagi membantu kulit anda menjadi cantik. 

Ada salah seorang customer Eina minta konsultasi untuk kulitnya yang kering, gatal2, pedih2, kadang2 mcm bengkak. Katanya dah consult dengan doktor, dah cuba macam2 jenis ubat dan suplemen. Tapi tak ada perubahan.

Doktor ada cakap kulitnya dah tercemar dgn pelbagai bahan chemical. Dia sendiri akui, memang pelbagai produk yang dia dah cuba guna. Malah injection dari doktor juga dia pernah ambil. Ada perubahan tapi sekejap, terpaksa bergantung pada ubat doktor pula.

 
Disebabkan masalah ini, dia jadi kurang yakin nak berhadapan dengan orang. Dia juga ada cerita, disebabkan masalah itu, dia akhirnya berhenti kerja sebab malu dengan keadaan kulit mukanya. Dia jadi stress & down setiap hari bila dia tengok mukanya sendiri di cermin. Masalah ni dah berlarutan hampir setahun. 

Eina ada cadangkan ambil air 2-3L sehari. Katanya, memang dia kurang minum air. Alhamdulillah, selepas dia amalkan pengambilan air secukupnya, katanya nampak ok skit. Tapi kali ni dia nak cuba vitamin Shaklee pula. InsyaAllah Eina bantu apa yang termampu.

Pembersihan bermula dari dalam, barulah luaran cantik. Antara vitamin yang paling basic, Eina akan cadangkan 3 jenis ni. Ikut keperluan & masalah yang dihadapi juga la yer.

1. ESP
✔️ Merupakan sumber protein yang mengandungi asid amino penting untuk pertumbuhan sel-sel kulit baru
✔️ Merangsang pembentukan semula kulit
✔️ Kembalikan radian kulit
✔️ Percepatkan sembuhan luka
✔️ Kurangkan kesan parut

2. Vita C Plus
1tab vit c shaklee = 7biji buah Oren
✔️ Merangsang pembentukan kolagen
✔️ Bantu lambatkan penuaan
✔️ Elakkan gejala kulit kering, ruam & kulit kasar
✔️ Kuatkn sistem imun utk lawan bakteria & radikal bebas (salah satu penyebab kulit kering)

3. Vita E Complex
Boleh dijadikan masker untuk melembabkan kulit juga mengurangkan parut
✔️ Bantu pulihkan tekstur kulit & ton muka
✔️ Kurangkan garis halus & kesan parut
✔️ Baiki bengkak & ulser kulit
✔️ Anti-penuaan

Jika anda rasa mungkin masalah ini berpunca dari perubahan hormon, so kita betulkan dulu masalah hormon tu ok. Jika hormon dah stabil, insyaAllah masalah kulit juga akan berkurangan. Kadang2 bila hormon dah tak stabil, akan ada effect kat kulit juga.


So, vitamin yang sesuai adalah GLA Complex. Di dalam GLA Complex ada juga kandungan Vitamin E yang membantu masalah kulit kering. 

✔️ Seimbangkan hormon bagi bantu masalah kulit
✔️ Baiki inflamasi kulit, eczema, alergi, kulit gatal & kulit kering

Ada juga kulit bermasalah disebabkan masalah resdung. Betul tak? Ok untuk membantu mengurangkan masalah resdung, Alfafa Complex adalah vitamin yang dicadangkan.

✔️ Agen detox. Bagus utk alahan (Resdung)
✔️ Baiki keadaan kulit & hidung sensitif
✔️ Bantu singkirkan lemak & kolesterol

Ok. Ini antara vitamin2 yang boleh anda cuba la yer. Untuk konsultasi, boleh hubungi Eina ok 


You Might Also Like

0 comments

Terima kasih sudi baca tulisan Eina & terima kasih atas komen anda :)