Vitamin Untuk Jemaah Umrah/Haji

5:38 PM

Assalamualaikum semua. Semoga sihat sentiasa hendaknya ya.

Kali ni, Eina nak cerita vitamin atau suplemen atau makanan tambahan yang terbaik dan bagus untuk bekalan mengerjakan Umrah atau Haji.

Kebetulan dalam sebulan dua ni, ramai juga yang bertanya pada Eina vitamin apa yang sesuai dan penting sebagai persediaan untuk menguatkan imun dan memberi tenaga semasa melakukan ibadah Umrah atau Haji.

Pertama sekali, semuanya atas izinNya juga. Vitamin cuma sebagai ikhtiar kita untuk menambah kekuatan yang dah diberi Allah. InshaaAllah ya

Ok, ini antara cadangan vitamin yang penting untuk tambah tenaga dan kekal sihat semasa di sana. InshaaAllah

1. Vitalea

vitalea shaklee, multivitamin shaklee

Merupakan multivitamin yang lengkap. Vitalea sangat berkesan dan banyak membantu meningkatkan tenaga. Vitalea juga mengandungi vitamin yang membantu mengurangkan rasa letih.

InshaaAllah, bila badan sentiasa bertenaga, segala ibadah dapat kita lakukan dengan mudah dan tidak letih.

Info Vitalea >> Baca Sini

2. Vitamin C

vitamin c shaklee

Vitamin C juga salah satu vitamin yang penting kita ambil secara konsisten. Ia bertujuan menguatkan imun sistem atau antibodi agar kekal sihat. Antara sakit lazim yang kerap di hadapi semasa di Tanah Suci ialah demam, batuk dan selsema.

Jadi disinilah kepentingan Vitamin C. Ia bantu menguatkan antibodi kita agar dapat melawan bakteria atau radikal bebas penyebab penyakit. InshaaAllah ya

Info Vitamin C >> Baca Sini

3. Ostematrix

ostematrix shaklee

Kebaikan Ostematrix adalah menguatkan tulang kita. Ia mengandungi kalsium, magnesium, Vitamin D dan mineral lain yang bagus untuk kekuatan tulang.

Semasa di Tanah Suci, semestinya para jemaah, banyak bergerak, banyak berjalan dan pastinya kurang tidur disebabkan taknak terlepas peluang untuk sentiasa beribadah. Ostematrix bantu mengurangkan rasa letih, rasa lenguh kaki dan juga badan. Konsisten setiap hari setiap malam, InshaaAllah Ostematrix bantu merehatkan badan kita.

Info Ostematrix >> Baca Sini

4. Performance Drink

performance drink shaklee

Ok, ini sejenis minuman yang perlu dibancuh atau paling mudah goncang bersama air sejuk atau suam. Fungsinya, kekalkan cecair dalam badan supaya kekal terhidrat. Sedia maklumkan, cuaca di sana agak panas berbanding di Malaysia. Apabila sibuk beribadah sambil berjalan jauh, pasti akan cepat terasa haus. Jadi, kebaikan Performance Drink ini bantu kurangkan rasa haus dan akan rasa lebih segar. Ia juga mampu tambah tenaga para jemaah semasa mengerjakan Umrah/Haji.

Info Performance Drink >> Baca Sini

5. Nutriferon

nutriferon shaklee

Nutriferon merupakan immune booster. Jenis serbuk dlm bentuk sachet. Mcm pengganti panadol la. Boleh diambil begitu saja atau dicampur bersama air kosong. Ambil bila perlu sahaja.

Biasanya Eina suggest ambil seminggu sekali utk kuatkan immune. Sangat bagus diamalkan sebelum bertolak menunaikan Umrah/Haji. Kalau rasa tak sihat, boleh ambil setiap hari. Ambil 1 sachet sehari pun dah cukup. InshaaAllah cepat reda.

Info Nutriferon >> Baca Sini

Ok semua, harap sharing Eina bermanfaat ya. Selain usaha sihat dengan suplemen, didoakan semua bakal jemaah Umrah/Haji diberi kesihatan dan dipermudahkan segala urusan semasa di Tanah Suci. Semoga mendapat Umrah/Haji yang mabrur. Aminn. InshaaAllah

Kalau ada apa-apa pertanyaan atau nak order, boleh terus Whatsapp ok

* Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

~~~~~

You Might Also Like

0 comments

Terima kasih sudi baca tulisan Eina & terima kasih atas komen anda :)