Eina Md Ali - Pengedar Shaklee | Kedai Nutrisi USJ Subang Jaya

    • Home
    • Produk Shaklee
    • _Produk Shaklee
    • _Senarai Harga
    • _Krisis Pemulihan
    • Sijil HALAL Shaklee
    • Set-Set Cadangan
    • _Set Bajet Shaklee
    • _Set Kurus Shaklee
    • _Set Kulit Cantik Shaklee
    • _Set Kesuburan Shaklee
    • _Set Hamil Shaklee
    • _Set Berpantang Shaklee
    • _Set Menyusu Shaklee
    • Youth Skincare
    • _Youth Info
    • _Youth Mask
    • _Youth Restoring Eye Treatment
    • _Youth Testimonial
    • _Senarai Harga Youth
    • Testimonial
    • Kenali Saya
    • _Siapa Saya
    • _Why I Shaklee
    • _My Shakleeeffects
    • Bisnes Shaklee
    • _Kenapa Shaklee
    • _Keistimewaan Shaklee
    • _Faedah & Ganjaran Ahli Shaklee
    • _Landmark Study
    • _Cara Daftar Ahli
    • _Daftar Ahli Online
    Assalamualaikum

    Eina nak share testimoni-testimoni Vivix yang bantu kulit jadi muda untuk tatapan anda semua ;)

    Sebelum tu, jom baca sikit info tentang Vivix. Vivix merupakan minuman botani lazat yang mengandungi campuran botani khas Shaklee termasuk ekstrak Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Eldeberi Eropah dan Lobak Ungu.

    ✅ Mengandungi 4 BAHAN UTAMA yang memang penting untuk kesihatan MENYELURUH, baik otak mahupun organ dalaman serta tubuh badan yang lain.
    ✅ ANTI OKSIDA yang TINGGI. Boleh membantu mencegah pertumbuhan plaque.
    ✅ Mengekalkan pertumbuhan NEURON (Sel Saraf)
    ✅ Menggalakkan penuaan yang sihat dari peringkat DNA sel tubuh kita, jadi sel pembiakan juga bertambah sihat.
    ✅ Membantu pencegahan kanser (uterus dan prostat)
    ✅ Memperbaiki daya tahan badan
     
    Campuran proprietari saintifik termaju kami adalah berasaskan anggur muscadine – salah satu buah-buahan semula jadi paling sukar diperolehi dan paling berkuasa. Anggur muscadine mengandungi rangkaian lengkap polifenol yang ditemui dalam anggur lain. Tidak seperti anggur lain, muscadine mengandungi pekatan luar biasa asid elagik dan elagitanin yang apabila digabungkan dengan polifenol lain, menghasilkan kuasa antioksidan yang sangat hebat.
     
    Di Shaklee, kami memanfaatkan keberkesanan anggur muscadine ini ke dalam setiap botol Vivix menggunakan proses pengekstrakan berpaten untuk mendapatkan kepekatan yang tinggi dan mengekalkan bioaktif polifenol.

     Ok jom baca tengok testimoni-testimoni ni.







    Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

    Ok, kalau nak tanya apa-apa, wasap Eina ya

    #shakleesubangjaya #shakleeusj
    #kedainutrisiusjsubangjaya


    Continue Reading
    Hai semua,

    Mostly dari kita susah sangat nak jumpa skincare yang betul-betul sesuai dengan kulit kan. Kebanyakannya nak kesan cepat, hingga tak peduli kandungan skincare yang digunakan.

    Antara masalah yang paling biasa ialah kulit berjerawat, berjeragat dan kulit kusam. Bukan mudah nak hilang semua masalah dalam masa yang singkat. Paling penting, korang perlu kenal dulu jenis kulit korang. Samada jenis kulit normal atau jenis kulit berminyak atau jenis kulit kering atau jenis kulit combination. Nanti Eina cerita lebih detail, macam mana nak kenal jenis kulit kita k.

    Ok, kali ni Eina nak share testimoni dari Wana hasil penggunaan skincare Youth selama sebulan. Sebelum ni, kulit Wana agak teruk kesan daripada penggunaan produk tempatan. Kenapa produk tempatan? Kebanyakan produk tempatan harganya lebih murah dan kesannya cepat kerana terdapat kandungan merkuri didalamnya. Bila kita tak konsisten, maka timbullah masalah-masalah seperti jerawat, jeragat dan kulit menjadi kusam.


    Wana bertukar kepada Youth sejak diperkenalkan oleh Shaklee awal bulan ini dengan harapan dapat memperbaiki masalah-masalah yang dihadapinya. Yess, hasilnya sangat mengagumkan.






    Boleh nampak perubahan pada kulit Wana kan. Lebih bersih, lebih berseri kesan parut dan kesan jeragat pun pudar. Wahhh best ke best? 😁

    Kenapa korang kena pilih skincare Youth? Kerana Youth skincare

    ❤️ mengandungi 10x Untuk mempercepatkan pembaharuan sel kulit
    ❤️Telah dibuktikan secara klinikal, 100% memiliki kulit lebih muda
    .
    🌱Vegan Skincare
    🌱100% Organic Skincare
    💯Bebas bahan kimia berbahaya
    💯Tiada ujian ke atas haiwan dijalankan
    👍Sesuai untuk semua jenis kulit

    Yess, Youth sesuai untuk semua jenis kulit. Cara penggunaannya juga boleh diapply mengikut jenis kulit korang.

    So, boleh pre-order dari sekarang tau. Sebab ramai yang berebut-rebut nak beli Youth ni k.


    * Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

    ~~~~
    Pengedar Shaklee USJ Subang Jaya
    Whatsapp : www.wasap.my/60192275759
    FB : Eina Md Ali
    Facebook Page: Kedai Nutrisi USJ Subang Jaya - Eina Md Ali
    Facebook Page: Eina Md Ali - Pengedar Shaklee USJ Subang Jaya
    IG: kedainutrisiusjsubangjaya
    IG: kulitcantik.byeina
    IG: mfs.empire
    Continue Reading

    Skincare Youth mempunyai 8 paten termasuklah juga paten-paten pending (masih dalam proses)

    Benda alah apa PATEN tu? 😁

    Paten ialah HAK EKSLUSIF yang diberikan terhadap suatu reka cipta sama ada suatu produk atau proses untuk menghasilkan cara baru bagi membuat sesuatu, ataupun penyelesaian teknikal bagi sesuatu masalah. Hak paten selalunya diberikan oleh kerajaan kepada seseorang pencipta atau pereka sesuatu ciptaan yang memberikan kepadanya hak sepenuhnya untuk membuat, mengguna dan menjual rekaan tersebut untuk satu tempoh masa yang tertentu.

    Di Malaysia, paten dilindungi selama 20 tahun dari tarikh pemfailan. Empunya paten boleh mengambil tindakan undang-undang ke atas pihak lain yang melanggar haknya tanpa kebenaran empunya paten.

    Paten di Amerika Syarikat memberikan hak secara eklusif untuk membuat, menggunakan atau menjual barang yang diberikan paten di Amerika Syarikat dan wilayah takluknya. Sebarang perlanggaran paten ialah kesalahan melanggar paten dan boleh menyebabkan saman dan ganti rugi dituntut oleh pemegang paten.

    Syarat yang perlu dipenuhi sebelum pemberian sesuatu paten ialah kewujudan satu rekaan yang boleh diberi paten. Untuk menjadikan ia boleh diberikan paten, rekaan tersebut mesti berkait dengan syarat-syarat yang telah ditetapkan seperti sumbangan, proses, mesin, pembuatan, komposisi bahan, jentera ataupun reka bentuk. Di Amerika Syarikat terdapat kelas-kelas berlainan untuk kategori-kategori yang berlainan

    Sumber : https://ms.m.wikipedia.org/wiki/Paten

    So, secara ringkasnya Paten ni maksudnya HAK EKSLUSIF yang diberikan untuk ciptaan. Kiranya ingredients yang ada dalam Youth Shaklee ni, memang HAK EKSLUSIF. Orang lain tak boleh ambik, tak boleh tiru, kalau tak boleh dikenakan tindakan undang-undang. Haaa bukan senang nak hasilkan produk yang betul-betul bagus dan selamat ni tau.

    Ada 4 paten yang diluluskan (granted) untuk Youth


    1. US 6036946 A - Methods for protecting skin from damaging effects of ultraviolet light
    2. US 6174519 B1 - Composition for protecting skin from damaging effects of ultraviolet light
    3. US 6235272 B1 - Composition for protecting skin from damaging effects of ultraviolet light
    4. US 6015548 A - High efficiency skin protection formulation with sunscreen agents and antioxidants

    Korang boleh google kat sini PATENT, taip no paten tu & korang boleh baca sendiri ya ✌️



    Ada 4 lagi dah difailkan, tapi masih pending untuk granted sahaja. Bila hasilkan sesuatu formula yang hebat untuk sesuatu produk, haruslah dipatentkan untuk jaga standard dan kualiti produk. ☺️


    THE SCIENCE BEHIND YOUTH SKINCARE





    Youth Shaklee terbukti BERKESAN dan SELAMAT digunakan oleh pelbagai peringkat usia. Jangan lepaskan peluang grab masa promo ni ya, jimat berbaloi-baloi.

    Youth Starter Set 
    + Cleanser
    + Toner
    + Moisturiser
    + Night Cream
    FREE 2-way Magnifying Mirror


    Youth Intensive Treatment and Repair Set 
    + Cleanser
    + Toner
    + Serum
    + Moisturiser
    + Night Cream
    FREE Radiance C + E (worth RM438)
    FREE YOUTH Beauty Bag
    FREE Membership
    FREE Postage




    Sebarang pertanyaan dan konsultasi, boleh Whatsapp Eina terus ya.

    * Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

    Continue Reading

    Orang lelaki memang tak berapa concern sangat tentang penjagaan kulit muka kan? Hehe. Bagi mereka, cuci muka dengan sabun buku mandi pun boleh asalkan cuci. Tapi tak semua lelaki la haha

    Bagi yang jenis rajin sikit tu, ada la juga cuci dengan pencuci muka yang di beli di mana-mana farmasi seperti Guardian ataupun Watson, yela senang nak dapat kan. Beli je la, asalkan ada. Extra rajin lagi, pakai jugala toner dan day cream. Itupun dah kira ok sangat la tu kan, hehe

    Kalau yang jenis memilih skincare berdasarkan brand, memang mereka akan concern serba serbi tentang kebaikan dan hasil skincare yang digunakan. At least, skincare tersebut sesuai dengan kulit muka, tidak merosakkan kulit, tiada jerawat semasa menggunakan skincare tersebut dan sebagainya.

    Youth Skincare dari Shaklee ini 

    • 100% vegan.
    • Bahan semulajadi.
    • Bebas kekejaman.
    • Hipoalergenik
    • Non-comedogenic (tidak menyumbatkan liang pori)
    • Diuji oleh ahli dermatologi
    • Diuji oleh ahli oftalmologi



    Istimewa untuk kaum lelaki sekalian, Skincare Youth di design untuk semua jenis kulit samaada perempuan mahupun lelaki. Jadi, samaada kulit anda jenis kering, berminyak atau berjerawat sekalipun, anda boleh guna skincare Youth ini. Boleh share suami isteri lagi, haa jimat kan.

    Dah terbukti berkesan pada kulit lelaki juga tau Youth ni, tak percaya tengok gambar testi kat bawah ni.


     "Disclaimer: Results may vary based on the individual" 


     
    "Disclaimer: Results may vary based on the individual"



    "Disclaimer: Results may vary based on the individual" 




    Janji kami adalah penjagaan kulit YOUTH bukan hanya meningkatkan kesihatan kulit anda secara dramatik, malah ianya 100% dijamin mampu mengubah usia kulit anda menjadi lebih muda. Hebat kan? ;) 

    Dibangunkan secara klinikal oleh pakar-pakar kulit bertaraf antarabangsa, Indeks Usia Kulit memberikan cara berasaskan fakta dan klinikal untuk membuktikan kesan YOUTH™ terhadap penampilan dan usia kulit. Keputusannya adalah luar biasa.

    Dapatkan terus dari website Shaklee, pilihan 2 set untuk anda. 

    1. Youth Starter Set 
    + Cleanser
    + Toner
    + Moisturiser
    + Night Cream
    FREE 2-way Magnifying Mirror


    2. Youth Intensive Treatment and Repair Set 
    + Cleanser
    + Toner
    + Serum
    + Moisturiser
    + Night Cream
    FREE Radiance C + E (worth RM438)
    FREE YOUTH Beauty Bag
    FREE Membership
    FREE Postage 


    Sebarang pertanyaan dan konsultasi, boleh Whatsapp Eina terus ya.

    * Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.


    Continue Reading
    Fungsi UTAMA Skincare Youth Shaklee ini adalah

    • UNTUK KULIT KELIHATAN LEBIH MUDA  
    • MEMPERBAHARUI TEKSTUR KULIT  
    • MENAIKKAN SERI WAJAH  
    • MENGURANGKAN KEDUTAN WAJAH
    • MENEGANGKAN

    Rangkaian penjagaan kulit YOUTH direka untuk bekerjasama memberikan keputusan yang luarbiasa. Setiap produk di dalam rejimen ini dihasilkan daripada vitamin-vitamin anti penuaan dan polifenol  untuk memberikan manfaat rawatan.

    Setiap produk dalam rejimen ini adalah untuk penggunaan selama 60 hari. Tapi, percayalah, ia boleh bertahan lebih dari 60 hari, so sangat berbaloi dengan kesan yang akan anda rasai nanti.

    Jom, tengok Testimonial Youth Seawal 7 Hari 


     
     "Disclaimer: Results may vary based on the individual"


      
    "Disclaimer: Results may vary based on the individual"


     
    "Disclaimer: Results may vary based on the individual"

    Janji Shaklee adalah penjagaan kulit YOUTH bukan hanya meningkatkan kesihatan kulit anda secara dramatik, malah ianya 100% dijamin mampu mengubah usia kulit anda menjadi lebih muda. Sememangnya menakjubkan.

    Produk penjagaan kulit yang direka untuk memastikan dunia memandang anda semuda anda melihat diri anda
    Sebarang pertanyaan dan konsultasi, boleh Whatsapp Eina terus ya.

    * Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

    Continue Reading
    Rangkaian penjagaan kulit YOUTH ini direka untuk bekerjasama bagi menghasilkan keputusan yang menakjubkan. Diformulasi dengan bahan-bahan aktif anti penuaan dalam setiap produk rangkaian ini, YOUTH memberikan manfaat bersifat rawatan di dalam regimen ini.

    Haaa, jom tengok testimoni-testimoni terawal dari pengguna Youth yang dipantau sendiri oleh Shaklee Malaysia


    Boleh dikatakan 100% Pengguna Youth Shaklee Skincare mendapat kesan positif seawal 7 hari penggunaan. Antara perubahan yang boleh dirasa dan boleh dilihat adalah seperti

    • Masalah kedutan berkurangan
    • Kesan jeragat juga semakin pudar
    • Kulit tidak kusam dan semakin berseri
    • Pori-pori juga mengecil
    • Garis halus di bawah mata juga hilang
    • Kulit semakin anjal dan nampak cerah
    • Bekas jerawat semakin hilang

    Keputusan klinikal tanpa kompromi.

    Produk-produk YOUTH adalah:
    Senarai komprehensif 'Bebas Dari' kami mengandungi lebih dari 1,500 bahan kimia berbahaya dan bahan-bahan yang boleh dipersoalkan yang anda tidak akan dapati di dalam mana-mana produk YOUTH. 

    • 100% vegan
    • Bahan semulajadi
    • Bebas kekejaman
    • Hipoalergenik
    • Non-comedogenic (tidak menyumbatkan liang pori)
    • Diuji oleh ahli dermatologi
    • Diuji oleh ahli oftalmologi











    Wahhh, best kan kesan Youth ni. Skincare Youth Shaklee ini bukan sahaja untuk wanita, malah boleh digunakan oleh golongan lelaki juga ok. Seawal umur 20an dah boleh guna dah. InshaaAllah kulit akan sentiasa nampak segar dan muda jelita ok. 😉


    ❤️ 100% wanita telah dibuktikan secara klinikal memiliki kulit yang kelihatan lebih muda
    ❤️ 2/3 daripada wanita telah mengubah usia kulit mereka kepada sedekad lebih muda dengan Youth
    ❤️ 10x Untuk mempercepatkan pembaharuan sel kulit

    Berminat, boleh Whatsapp Eina ya. Nak beli terus dari Shaklee pun boleh ok. Pilih nak Starter set atau Complete Set. Klik jer kat bawah ni

    Youth Starter Set 
    + Cleanser
    + Toner
    + Moisturiser
    + Night Cream
    FREE 2-way Magnifying Mirror


    Youth Intensive Treatment and Repair Set 
    + Cleanser
    + Toner
    + Serum
    + Moisturiser
    + Night Cream
    FREE Radiance C + E (worth RM438)
    FREE YOUTH Beauty Bag
    FREE Membership
    FREE Postage


    Jika ada sebarang pertanyaan, jangan segan terus hubungi Eina ya.

    p/s: Eina akan ceritakan lebih detail mengenai Youth Skincare ini pada next Entry ya.

    Continue Reading
    Assalamualaikum.

    Ok kali ni, Eina akan ceritakan sikit lagi tentang skincare terbaru dari Shaklee yang sangat best dan hebat ini iaitu YOUTH. Tengah meletop sekarang ni, baru 3 hari di pasaran, Shaklee dah kehabisan stok. wahhhhh 😁

    Apa yang best sangat set penjagaan kulit Youth ni?



    YOUTH™ menawarkan produk yang dicipta secara harmoni dengan alam semulajadi malah dibuktikan secara klinikal – memberikan anda keputusan klinikal tanpa kompromi

    Janji kami adalah penjagaan kulit YOUTH™ bukan hanya meningkatkan kesihatan kulit anda secara dramatik, malah ianya 100% dijamin mampu mengubah usia kulit anda menjadi lebih muda. Sememangnya menakjubkan.



    Produk penjagaan kulit yang direka untuk memastikan dunia memandang anda semuda anda melihat diri anda.

    Dibangunkan secara klinikal oleh pakar-pakar kulit antarabangsa.



    Kami telah buktikan yang anda tidak perlu mengorbankan keselamatan dan ketulenan untuk keberkesanan.

    Ya. 100% para wanita mempunyai kulit yang kelihatan lebih muda, dengan penambahbaikan hanya dalam 7 hari, dan dengan penggunaan yang berterusan, 2/3 telah mengubah usia kulit mereka kepada sedekad yang lebih muda.
    .
    Kesemua produk kami direka dan dihasilkan tanpa bahan kimia yang merbahaya dan tiada bahan-bahan yang mungkin dipersoalkan seperti produk-produk lain yang memberikan impak kepada anda dan planet kita.

    .

    Kami telah menguji lebih daripada 350 bahan pencemar, racun perosak, dan bendasing pada setiap bahan botanikal baru, sebanyak 3 kali ganda berbanding dengan yang diperlukan. Malah, kami telah menjalankan lebih daripada 100,000 ujian kualiti setiap tahun untuk memastikan yang produk kami selamat.
    .
    Kami sentiasa mengutamakan Bumi – kami adalah syarikat yang pertama dalam dunia yang telah berjaya menyeimbangi pelepasan karbon supaya tiada jejak karbon yang tertinggal pada planet kita.

    Hebat tak? Hebat kan ;)

    Ok, sambung baca bahan-bahan yang digunakan di dalam Youth Complex dan bahan-bahan yang tidak digunakan dalam formulasi Youth. Klik link bawah ni ya 👇

    Kuasa Botanikal Youth Complex


    * Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

    Continue Reading
    Inginkan kulit sihat cantik muda berseri. Pastikan anda bersahabat baik dengan C kuasa 2 iaitu Collagen dan Vitamin C. Hehe. Berdua lebih baik kan? Apakah faedah dari dua sahabat ini?


    1. Collagen / Kolagen
    Collagen adalah sejenis protein yang terdapat dalam kulit, tulang, otot, saluran darah, sistem pencernaan dan tendon. Ia bertindak seperti "gam" yang mengikat komponen lain dalam badan kita untuk bersama mengekalkan kekuatan badan termasuk kekuatan dan keanjalan kulit
    • Meningkatkan keanjalan kulit untuk kulit yang lebih kukuh dan lembut
    • Mengekalkan kelembapan kulit untuk mengurangkan kedutan

    2. Vitamin C
    Dikenali sebagai asid askorbik, vitamin C memainkan peranan besar dalam fungsi serta penyelenggaraan tubuh, terutama kulit.
    • Bertindak sebagai antioksida
    • Melindungi dari sinaran UV
    • Bertindak sebagao agen pengurangan pigmentasi
    • Berfungsi sebagai agen anti-radang
    • Molekul penting dalam penghasilan kolagen

    Haaa, hebat tak kuasa 2 C ini. Gabungan mantap dan hebat Collagen dan Vitamin C ini dapat memberikan kesan yang sangat baik iaitu

    • Meningkatkan Kelembapan Kulit
    • Kulit Lebih Tegang
    • Meningkatkan Imuniti Kulit
    • Kurang Kedutan
    • Kulit Berseri
    • Rambut Berkilat

    Jadi, jangan abaikan pengambilan Collagen dan juga Vitamin C untuk kulit muda berseri.

    Berminat, boleh contact Eina ok.

    * Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

    Continue Reading

    Assalamualaikum

    Memperkenalkan new skincare dari Shaklee untuk wanita dan juga lelaki yang membantu kulit anda menjadi sihat dan muda dari dalam.

    Youth Skincare juga merupakan promo Shaklee sepanjang bulan Mac ini ya.



    ❤️ 100% wanita telah dibuktikan secara klinikal memiliki kulit yang kelihatan lebih muda
    ❤️ 2/3 daripada wanita telah mengubah usia kulit mereka kepada sedekad lebih muda dengan Youth
    ❤️ 10x Untuk mempercepatkan pembaharuan sel kulit


    Launching Promo in Mac 2018
    ***************************

    🌈 STARTER SET 

    + Cleanser
    + Toner
    + Moisturiser
    + Night Cream
    FREE 2-way Magnifying Mirror

    🌈 INTENSIVE TREATMENT & REPAIR SET

    + Cleanser
    + Toner
    + Serum
    + Moisturiser
    + Night Cream
    FREE Radiance C + E (worth RM438)
    FREE YOUTH Beauty Bag
    FREE Membership
    FREE Postage

    ✅ Sesuai untuk usia 20 tahun ke atas
    ✅ Starter Set sesuai untuk yang baru nak cuba skincare

    So, jika berminat jangan lepaskan peluang grab bulan ini dengan harga promo. 

    Placed your order now!!!

    Youth Starter Set 
    Youth Intensive Treatment and Repair Set 

    Jika ada sebarang pertanyaan, jangan segan terus hubungi Eina ya.

    p/s: Eina akan ceritakan lebih detail mengenai Youth Skincare ini pada next Entry ya.

    Continue Reading
    Kolagen bertindak seperti ‘pelekat’ untuk mengikat tubuh anda dan ditemui dengan banyaknya di bahagian kulit. Penghasilan kolagen secara semula jadi berkurangan apabila usia semakin meningkat, dan menyebabkan kulit kendur serta pembentukan kedutan dan garis-garis halus. Tingkatkan pengambilan kolagen anda sekarang dengan Shaklee Collagen Powder supaya kulit kelihatan lebih sihat!

    collagen powder shaklee

    Keistimewaan Shaklee
    • Menyediakan 4000mg Kolagen Sisik Ikan Merah, kolagen yang dipilih dengan teliti yang diekstrak dari sisik Ikan Merah.
    • Memberi lebih daripada kolagen, ia turut mengandungi tujuh ramuan utama termasuk Ekstrak biji Camelia Japonica, Ekstrak Pfaffia, ekstrak kerang, Lactobacillus Acidophilus, Vitamin C, B2 dan B6.
    • Berat molekul rendah untuk penyerapan yang tinggi.
    • Pek individu untuk pengambilan segera pada bila-bila masa, di mana sahaja.

    collagen shaklee, kolagen shaklee

    Tingkatkan Keanjalan dengan Kolagen
    • Untuk kulit yang lebih tegang, anjal dan lembut
    • Meningkatkan kelembapan kulit.
    • Mengurangkan kedutan dan garis halus.
    • Mengurangkan pori-pori yang kelihatan.
    • Menggalakkan kulit yang lebih cerah dan licin.

    COLLAGEN POWDER SHAKLEE MEMBERI KESAN 👇👇👇
    .
    🌺 Anti Penuaan - Mengecilkan liang pori-pori yang kelihatan
    🌺 Menghilangkan kedutan dan garis-garis halus
    🌺 Melembapkan kulit bagi mengurangi rasa kering dan gatal pada muka
    🌺 Mencerahkan kulit
    🌺 Mengurangi pigmentasi, jeragat dan kulit tidak sekata
    🌺 Menegang dan menganjalkan payudara
    🌺 Mengembalikan keanjalan
    🌺 Menjadikan kulit lebih tegang, anjal dan lembut
    🌺 Meningkatkan Pergerakan tulang dan otot
    🌺 Menyokong kesihatan sendi dan kekuatan tulang
    🌺 Menyubur
    🌺 Menjadikan rambut lebih sihat, tidak mudah gugur dan bercabang, tebal dan bersinar
    🌺 Seimbangkan hormon
    🌺 Memberi tenaga
    .
    ✅ Pastikan anda memilih dan mengambil Collagen yang asli, selamat dan dari sumber yang HALAL.
    .
    Collagen Shaklee amat mudah diserap oleh tubuh dan membantu meningkatkan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.

    * Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

    ~~~~~
    Pengedar Shaklee USJ Subang Jaya
    Whatsapp : www.wasap.my/60192275759
    FB : Eina Md Ali
    Facebook Page: Kedai Nutrisi USJ Subang Jaya - Eina Md Ali
    Facebook Page: Eina Md Ali - Pengedar Shaklee USJ Subang Jaya
    IG: kedainutrisiusjsubangjaya
    IG: kulitcantik.byeina
    Continue Reading
    Wanita & kulit cantik sangat sinonim kan?
    •
    Terdapat pelbagai cabaran dan sebab yang menjadikan masalah kulit tidak sihat. Yang paling ketara ialah gaya hidup seharian dan pengambilan makanan yang tidak seimbang. Selain itu punca kulit menjadi tidak sihat ialah
    1. Sering berjaga waktu malam, waktu tidur tak menentu
    2. Hormon tidak seimbang
    3. Sering mengalami tekanan
    4. Penggunaan/pengambilan skincare yang tidak bersesuaian

    Apabila usia semakin meningkat, hormon kita juga akan berubah-ubah. Keperluan vitamin/nutrisi juga semakin meningkat. Kekurangan nutrisi boleh menyebabkan pelbagai masalah kulit. 

    Jika seawal usia anda 20-an dan 30-an, anda mempunyai masalah
    Jerawat ❓
    Kulit berminyak❓
    Kulit kusam❓
    Kulit kering❓
    Berparut❓

    Itu tandanya anda kehilangan banyak vitamin di dalam tubuh badan. Pengambilan makanan seimbang yang mengandungi vitamin asas adakalanya tidak mencukupi. Antara vitamin asas untuk kulit sihat ialah Vitamin C, Vitamin E, Protein dan Kolagen. Oleh itu pengambilan vitamin tambahan atau suplemen adalah sangat digalakkan.

    Antara tips ringkas untuk kulit sihat dan cantik 👇👇👇
    •
    ✅ Amalkan memakan makanan yang berkhasiat
    ✅ Hindari makanan berlemak dan berminyak kerana ia merupakan punca kulit anda berjerawat dan berminyak
    ✅ Banyakkan memakan sayuran dan buah-buahan
    ✅ Ambil air kosong 8 gelas sehari atau secukupnya
    ✅ Ambil suplemen seperti Vit C & Vit E bagi melawan radikal bebas penyebab masalah kulit


    DAH CUBA PELBAGAI PRODUK, TAPI TAK SERASI, SEMUANYA ADA CHEMICAL, HABIS KULIT MERAH MACAM TERBAKAR DAN MENIPIS 😤


    Jika anda memerlukan Vitamin Asas untuk pulihkan kulit anda, Eina cadangkan SET ASAS KULIT CANTIK ini untuk anda. Set ini membantu detox, membuang toksin yang menyebabkan pelbagai masalah dalaman. Ia juga membersih secara menyeluruh dengan lebih efektif, menjadikan kulit lebih sihat, cerah dan menjadikan tona kulit lebih sekata hanya dari dalaman TANPA KESAN SAMPINGAN mahupun PENGELUPASAN.

    Untuk info lanjut dan order, boleh terus Whatsapp Eina 0192275759

    *** Nak Shaklee harga ahli 👉 Shaklee Harga Ahli


    Continue Reading
    Assalamualaikum 

     A very late update about July promo. ✌️😁 Sorry everybody

    Hanya berbaki 5 hari lagi, promo Vivix akan berakhir. Tapi masih sempat lagi tau nak borong.


    ・・・
    🙋🍄 Nak kekal muda dan sentiasa cantik macam artis? Haaa, Vivix la rahsianya.
    •
    Tau tak siapa artis yang mengamalkan Vivix untuk nampak muda dan cantik?
    •
    👸🏼 Rita Rudaini
    👸🏼 Emma Maembong
    •
    Wahh, patutlah berseri jer wajah mereka kan. 😍 
    •
    🍇🍒 Vivix® adalah supplemen anti-penuaan terbaik didunia.
    🍇🍒 Vivix bantu tingkatkan tenaga didalam sel
    🍇🍒 Vivix melindungi dan memperbaiki pada tahap sellular DNA.
    🍇🍒 Vivix bantu memulihkan kulit wajah dari sel DNA
    🍇🍒 Ambil sesudu kecil jer sehari. Mudah dan cepat
    🍇🍒 Mencantikkan kulit wajah juga seluruh tubuh badan
    🍇🍒 Menggalakkan rangsangan penuaan yang sihat supaya wajah kelihatan sentiasa muda
    🍇🍒 Bantu menegangkan dan memganjalkan kulit wajah
    🍇🍒 Menjadikan wajah kelihatan muda berseri
    🍇🍒 Membantu menghalang kanser
    🍇🍒 Mengurangkan risiko sakit jantung
    🍇🍒 Mengurangkan komplikasi pesakit diabetes
    🍇🍒 Menyokong kesihatan sendi
    🍇🍒 Mengurangkan insiden bagi penyakit Alzheimer
    🍇🍒 Meningkatkan sistem imun
    🍇🍒 Meningkatkan kesihatan mata
    🍇🍒 Menyokong kesihatan keseluruhan
    •


    🍷Satu hidangan Vivix mengandungi sama banyak Resveratrol yang terdapat dalam 100 gelas wain merah. Mengandungi 4 bahan aktif yang tinggi dengan Resveratrol dan Polifenol yang lain.

    🍀 Muscadine Grape
    🍀 Purple Carrot
    🍀 Polyganum Cuspidatum
    🍀 European Elderberries
    •
    ❌Tiada kesan sampingan
    ❌ Tiada bahan kimia
    ❌ Tidak bertoksik
    ♻️ Mesra alam
    ✅ 100% natural/semulajadi
    •
    Whatsapp Eina terus ya 019.227.5759 ☺️
    •
    #shaklee #sayajualshaklee #sayajual #sayajualmurah #jualshaklee #shakleemurah #kurus  #detox #detoks #hlive #subangjaya #selangor #malaysia #my #jdt #ceritacantiksihat #vitaminkesihatansejagat #kulitcantikhalusgebubyeina #antipenuaan #antiaging #awetmuda #cantik #kulitcantik
    Continue Reading
    " Ambil kolagen ni boleh awet muda tau.."

    💥 Seseorang itu akan nampak tua bila kulit dia dah start berkedut dan jadi kusam kan? So, you will need this kolagen untuk counter masalah kulit yang berkedut dan rosak.

    💥Bermula dari umur 25 tahun ke atas, tahap amino acid dalam tubuh kita akan mula menurun. Amino acid bertanggungjawab ke atas pembentukan kolagen. Dan pada umur 40 ke atas, badan kita akan terus berhenti menghasilkan kolagen, maka terbentuklah signs of ageing pada tubuh kita
    .
    ❤️Nak awet muda, amalkan kolagen.
    ❤️Nak kekal muda, amalkan kolagen.
    ❤️Nak kulit sentiasa tegang, amalkan kolagen.
    ❤️Nak kulit putih gebu, amalkan kolagen.

    "Disclaimer: Results may vary based on the individual"

    🙊 AWAS ‼️
    Kebanyakan collagen di pasaran adalah tidak asli dan berbahaya kerana kebanyakan ia dari sumber porcine (babi) dan juga plasenta bayi.
    .
    ✅ Pastikan anda memilih dan mengambil Collagen yang asli, selamat dan dari sumber yang HALAL.
    .
    💯 Pilihlah Collagen Shaklee 💯

    ♻️kolagen yang unggul, tulen dan bermutu tinggi yang diekstrak dari sisik Ikan Merah. 

    ♻️Ia amat mudah diserap oleh tubuh dan membantu meningkatkan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.
    .

    Whatsapp Eina 019.227.5759 sekarang untuk harga PROMO‼️

    Continue Reading
    Assalamualaikum

    Petang ni Eina nak share PETUA AWET MUDA yang dikongsikan oleh Dr Hamid Arshat di Facebooknya. 

    PETUA AWET MUDA



    Setiap hari kita berdoa kepada Allah mohon dikuatkan iman, murahkan rezeki, dipanjangkan umor dan sehat badan. Walaupun umor kita telah ditetapkan olih Allah SWT namun dengan berkat doa dan usaha bertungkus lumus , insha Allah doa kita akan dimakbulkan.

    Pada asasnya usaha untuk awet muda ialah tindakan meningkatkan kesihatan disamping mencegah berbagai gejala yang mengancam kesihatan.

    1. Makan yang seimbang, berzat dan berkhasiat. Nisbah 55% karbohaidret, 30% perotin dan 15% lemak.

    2. Jangan makan berlebihan khususnya karbohaidret dan gula kerana ia akan menyebabkan penyakit diabetes, darah tinggi, penyakit jantung dan lain2.
    Jauhkan kegemokkan/ obesity.

    3. Jauhkan makanan2 yang diperoses, diawet dan mengandungi terlalu banyak perisa dan gula - fast dan junk food.

    4. Makan lebih 70% dari bahan2 yang segar dan mentah -  buah2 dan sayur2. Amalkan minum juz buah2 segar dan tanpa gula. Buah2 betik limau nenas jambu mangga dll.
    Banyakkan makan daun salad dengan tomato timun dicampur dressing minyak zaitun.

    5. Amalkan makan ulam - ulam raja kacang botor penggaga dll.

    6. Sayur2 sawi, bayam, pucuk paku cekor manis. Kobis, broccoli, cauliflour, cendawan.

    7. Lebihkan makan ikan dan kurangkan daging lembu, kambing atau ayam.
    Amalkan makan 2 biji telor sebaiknya rebus setengah masak untuk sarapan.
    Kurangkan masakkan bergoreng khususnya deep frying, biasakan masak secara steaming, rebus atau grill.

    8. Makan beras perang (brown rice), roti multigrain dan bijiran oats dan jagung.

    9. Makan kacang2 - peanuts, badam, gajus dll serta kismis korma biji2 labu sebagai sampingan ( tea dan coffee breaks ).

    10. Minum kopi 1-2 kali sehari, minum teh hijau, air suam dengan lemon campur madu dan cuka apel. Minum air mineral lebih 4 liter sehari.

    Sarapan yang sempurna dan mengenyangkan. Makan tengah hari sederhana. Makan malam sedikit dan sebelum waktu magrib ( sekitar pukul 7 malam). Mulakan makan dengan buah2 dan juz supaya dapat kawal makan karbohaidret.
    Makan secara beradab ikuti etika, duduk jangan berdiri atau berjalan2. Konyah makanan selama yang bolih ( 20 kali konyah ) sebelum ditelan.

    11. Tabiat baik. Tidor awal dan bangun awal. Saya tidur sebelum pukul 10 malam dan bangun pukul 5 pagi , solat tahajud dan witir dan solat subuh dimasjid.
    Kurangkan tonton TV atau video.
    Jauhkan merokok dan jangan sentuh langsung minuman arak.

    12. Tenangkan fikiran dan tangkis stress sangat penting kerana stress adalah punca bagi berbagai penyakit.
    Amalkan solat, bersedekah, baca quran, berzikir dan berselawat terus menerus. Jadikan ia sebagai budaya dan caragaya hidup. Cuba hafal 5 ayat sehari sebagai langkah kuatkan memori dan fungsi otak.

    13. Exercise 30 minit sehari dengan jogging, berbasikal, berjalan kaki, tredmill dll. Ambil masa 5 minit buat 'deep breathing ' dimana2 sambil duduk atau berdiri sedut nafas panjang2 melalui hidung dan lepaskan nafas melalui mulut.
    Main golf, bersukan , berkebun, cuci kereta atau rumah asalkan mengeluarkan peluh sebagai langkah menguatkan otot2, sendi , jantung dan organ2 penting.
    Mereka yang mampu bayar yuran keahlian pergi gym buat exercise 2 - 3 kali seminggu.

    14. Makan vitamin2 dan logam2 setiap hari sebaiknya waktu sarapan pagi. Multivitamin A B C D E K . Logam2 penting adalah kalsium, iron, potassium, zinc , folic acid. Banyak jenama dalam pasaran dan hampir kesemua mengandungi vitamin2
    Diklinik saya cadangkan 'Proviton" untuk lelaki dan 'Obimin' untuk perempuan.

    Amalkan makan vit C satu gram, Vitamin E 400 IU , Fish Oil omega 3 - 1000 hingga 2000 gm dan Kalsium +  vit D  400 -600 gm setiap hari. Vitamin C dan E adalah antioxidant . Omega3 penting untuk fungsi otak.
    Suntikan Vit C dos tinggi bolih merawat setengah penyakit saperti kanser, awet muda dan kecantikan kulit.

    15. Antioxidants adalah penting untuk mencegah ketuaan dengan membasmikan 'free radicals' yang merosakkan sel2 tubuh dan sumber2nya adalah dari buah2 dan sayur. Buah2 yang berwarna dan biji2 labu, habbatus sauda, biji anggur mengandungi banyak antioxidant. Dewasa ini terdapat banyak supplement2 yang mengandungi antioxidant dalam pasaran.
    Saya sendiri memakan supplement NuRev ( mengandungi resveraterol), NuFocus, Q10 dan berkala makan spirulina dan green tea tablets.

    16. Stem sel. Diandaikan saperti biji2 yang baru bercambah dengan bilangan berbillion2 disuntikan kedalam tubuh seseorang untuk menggantikan sel2 organ penting saperti otak, jantung, hati, paru2, buah pinggang dan lain2.
    Sumber2 stem sel adalah dari tubuh sendiri atau dari haiwan2 saperi arnab dan biri2 yang dibiak dalam 'close colony' sebanyak beberapa benerasi.
    Rawatan begini mahal harganya antara RM 30 - 60 Ribu. Klinik kita ada berkerja sama  dengan satu kumpulan dari Switzerland untuk memberi rawatan tersebut.

    17. Bedah plastic. Berbagai jenis bedah plastik bolih dilakukan untuk tujuan awet muda. Tapi ini sering kali hanya untuk memperbaikki rupa paras sahaja.

    18. Kawal stress dan segal jenis tekanan.
    Caragaya hidup atau lifestyle yang sederhana , makan yang seimbang dan berzat, jiwa yang tenang dan sentiasa ceria, tidak terperangkap dalam perlumbaan 'rat race', sering bersyukur dan berpuas hati, tidak mudah marah atau menyaikiti orang lain, tidak dendam dan berleter merupakan faktor2 penting untuk awet

    ~~~
    Alhamdulillah, terima kasih Dr Hamid. Credit to Dr Hamid Arshat
    Continue Reading
    Assalamualaikum

    Hai semua, cerita Vivix lagi :)

    Vivix bukan setakat Anti-Penuaan ya, Vivix juga untuk kesihatan keluruhan. Banyak manfaat untuk kesihatan kita sekeluarga. Jadikan Vivix sebagai HADIAH paling berharga untuk ibu bapa kita dan juga ahli keluarga kita.

    Tak rugi hadiahkan untuk mak ayah Vivix ni tau, yelaa utk orang tersayang kan. Kita akan rasa happy bila lihat mak ayah kita sentiasa sihat.

    Eina sendiri bagi abah Eina consume Vivix ni, dengan izin Allah, kencing manis abah terkawal. Abah sendiri ada bg tau, dia rasa sihat, cergas & bertenaga bila consume Vivix.

    Ibu mertua Eina juga consume Vivix untuk masalah sendi sarafnya. Alhamdulillah, konsisten  selama 2 minggu dia dah rasa perubahannya. Sekarang ni, memang tak boleh tinggal Vivix. :)

    Antara manfaat Vivix
    ✅ Menggalakkan rangsangan penuaan yang sihat
    ✅ Membantu menghalang kanser
    ✅ Mengurangkan risiko sakit jantung
    ✅ Mengurangkan komplikasi pesakit diabetes
    ✅ Menyokong kesihatan sendi
    ✅ Mengurangkan insiden bagi penyakit Alzheimer
    ✅ Meningkatkan sistem imun
    ✅ Meningkatkan kesihatan mata
    ✅ Menyokong kesihatan keseluruhan

    Jom hadiah Vivix untuk orang yang tersayang.

    "Disclaimer: Results may vary based on the individual"

    "Disclaimer: Results may vary based on the individual"

    Petang tadi Eina dapat feedback dari regular customer Eina yg hadiahkan Vivix untuk isterinya yang mengidap sakit buah pinggang. Alhamdulillah dah masuk botol ke-4, katanya stamina improve, dulu kulit kusam sekarang sudah lebih berseri, tidur juga lebih lena & parut luka sudah hilang 80%. 

    Seronok dapat share kebaikan Vivix dgn orang lain. Semoga kita sama2 dapat manfaatnya. InshaaAllah

    Ingin hadiah paling bermakna? Dapatkan Vivix untuk yang tersayang.

    Whatsapp Eina untuk order ya
     
    ~~~~~
    Nota:- Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

    "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman blog ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan berkongsi. Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”


    Continue Reading
    Assalamualaikum

    Sempena promosi Vivix bulan January ni, Eina nak share beberapa testimoni Vivix yang memberi kesan kepada kulit wajah yang kelihatan cantik dan awet muda.


    Vivix merupakan rumusan hebat AWET MUDA atau ANTI-AGING. VIVIX juga dirumus khas untuk memperbaiki sel-sel tubuh kita yang telah rosak. Organ terbesar kita adalah kulit, memperbaiki kulit seolah-olah memperbaiki seluruh tubuh kita.

    Dengan VIVIX, ianya bukan bersifat luaran, tetapi memulihkan dari dalam iaitu pada tahap DNA. InshaaAllah, bukan setakat kulit akan cantik, malah anda akan kelihatan awet muda dan badan juga semakin sihat.

    Ok jom perhatikan satu persatu kesan Vivix kepada kulit wajah.

    1. Kulit lebih flawless & glowing
    "Disclaimer: Results may vary based on the individual"

    2. Kulit lebih bersih dan licin
    "Disclaimer: Results may vary based on the individual"

    3. Kulit lebih berseri
    "Disclaimer: Results may vary based on the individual"

    4. Tiada lagi jerawat dan kulit kusam. 
    "Disclaimer: Results may vary based on the individual"

    ~~~~~
    Wow, TONIK AJAIB ini memang hebat.

    Nak cantik, haruslah bermula dari dalam. Jika dalaman kita sudah dibaiki, hasilnya sangat superb di luaran. Kann?? Vivix merupakan suplemen ANTI-PENUAAN terbaik di dunia. Siapa taknak awet muda kan. Tak perlu ambil banyak produk, hanya sesudu kecil Vivix sehari. Anda akan nampak hasilnya.

    ~~~~~
    Nota:- Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

    "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman blog ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan berkongsi. Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”


    Continue Reading
    Older
    Stories

    Search Any Topic Here

    Tentang Saya

    Salam Ukhuwah. Hai, saya Eina Md Ali, Pengedar Shaklee sepenuh masa sejak 2013. Pengasas MFS Empire juga merupakan pemilik perniagaan Kedai Nutrisi USJ Subang Jaya dan telah mengamalkan produk Shaklee sejak tahun 2013 hingga kini. Ingin dapatkan rangkaian produk Shaklee, boleh hubungi Eina di 019-2275759.

    Disclaimer

    Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. "Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman blog ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan berkongsi. Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

    Misi Kami

    Misi Kami
    Dr. Forrest C. Shaklee Pengasas (Shaklee) dan pencipta multivitamin pertama di A.S. (Membawa Kesejahteraan Sebenar ke Seluruh Dunia Diinspirasikan oleh alam semula jadi dan bukti saintifik, kami komited menghasilkan produk dan alatan yang diperluikan untuk kehidupan yang paling sihat.)

    Set Bajet Shaklee

    Set Bajet Shaklee

    Popular Post

    • Testimoni Set Resdung Shaklee
      Ada tak antara korang yang kerap bersin waktu pagi atau kerap gatal-gatal hidung dan sekitar mata atau mungkin ada masalah jerawat kat muka ...
    • Superb Blogger Seminar 1.0 - Jana Income Shaklee Melalui Blog
      Alhamdulillah, selesai sudah online kelas Superb Blogger Seminar 1.0 - Jana Income Shaklee dengan Blog hari ni. Sepatutnya kelas...
    • Tips Penjagaan Kesihatan Mental Semasa Pandemik COVID-19.
      Bukan senang nak biasakan diri dalam norma baharu sekarang ni kan. Totally berubah. Masa awal Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dulu, Eina a...
    • Purata Pendapatan Bulanan Shaklee
      Assalamualaikum semua dan salam Jumaat. Salam menjemput rezeki. Semoga kita semua dikurniakan kesihatan yang baik, dikurniakan rezeki melimp...
    • Senarai Harga Produk Shaklee Bermula Mei 2019
      Senarai harga Produk Shaklee SOLUTION SET Daily Essential Set - RM547.50   (Include ESP, Sustained Release Vita-C Plus, Vita-Lea, B-Co...

    Blog Archive

    • ▼  2025 (3)
      • ▼  Jun 2025 (2)
        • Hello! I'm Back
        • Apa Yang Ada Dalam ESP Anda?
      • ►  Mar 2025 (1)
    • ►  2021 (24)
      • ►  Oct 2021 (1)
      • ►  Aug 2021 (1)
      • ►  Jul 2021 (3)
      • ►  Jun 2021 (6)
      • ►  May 2021 (1)
      • ►  Apr 2021 (4)
      • ►  Mar 2021 (2)
      • ►  Feb 2021 (4)
      • ►  Jan 2021 (2)
    • ►  2020 (96)
      • ►  Dec 2020 (3)
      • ►  Nov 2020 (15)
      • ►  Oct 2020 (14)
      • ►  Sep 2020 (11)
      • ►  Jul 2020 (3)
      • ►  Jun 2020 (3)
      • ►  May 2020 (9)
      • ►  Apr 2020 (18)
      • ►  Mar 2020 (17)
      • ►  Feb 2020 (1)
      • ►  Jan 2020 (2)
    • ►  2019 (88)
      • ►  Dec 2019 (2)
      • ►  Nov 2019 (10)
      • ►  Oct 2019 (13)
      • ►  Sep 2019 (7)
      • ►  Aug 2019 (8)
      • ►  Jul 2019 (13)
      • ►  Jun 2019 (2)
      • ►  May 2019 (7)
      • ►  Apr 2019 (1)
      • ►  Feb 2019 (5)
      • ►  Jan 2019 (20)
    • ►  2018 (106)
      • ►  Dec 2018 (18)
      • ►  Nov 2018 (8)
      • ►  Oct 2018 (12)
      • ►  Sep 2018 (10)
      • ►  Aug 2018 (8)
      • ►  Jul 2018 (6)
      • ►  Jun 2018 (8)
      • ►  May 2018 (6)
      • ►  Apr 2018 (4)
      • ►  Mar 2018 (21)
      • ►  Feb 2018 (4)
      • ►  Jan 2018 (1)
    • ►  2017 (29)
      • ►  Dec 2017 (2)
      • ►  Nov 2017 (3)
      • ►  Oct 2017 (1)
      • ►  Sep 2017 (6)
      • ►  Aug 2017 (4)
      • ►  Jul 2017 (1)
      • ►  May 2017 (4)
      • ►  Apr 2017 (4)
      • ►  Mar 2017 (1)
      • ►  Feb 2017 (3)
    • ►  2016 (53)
      • ►  Dec 2016 (1)
      • ►  Nov 2016 (1)
      • ►  Oct 2016 (7)
      • ►  Sep 2016 (6)
      • ►  Aug 2016 (7)
      • ►  Jul 2016 (4)
      • ►  Jun 2016 (6)
      • ►  May 2016 (3)
      • ►  Apr 2016 (2)
      • ►  Mar 2016 (7)
      • ►  Feb 2016 (3)
      • ►  Jan 2016 (6)
    • ►  2015 (109)
      • ►  Dec 2015 (8)
      • ►  Nov 2015 (15)
      • ►  Oct 2015 (23)
      • ►  Sep 2015 (29)
      • ►  Aug 2015 (16)
      • ►  Jul 2015 (2)
      • ►  Jun 2015 (5)
      • ►  May 2015 (2)
      • ►  Apr 2015 (1)
      • ►  Mar 2015 (2)
      • ►  Feb 2015 (3)
      • ►  Jan 2015 (3)
    • ►  2014 (53)
      • ►  Dec 2014 (5)
      • ►  Nov 2014 (5)
      • ►  Oct 2014 (1)
      • ►  Sep 2014 (2)
      • ►  Aug 2014 (1)
      • ►  Jul 2014 (2)
      • ►  Jun 2014 (5)
      • ►  May 2014 (7)
      • ►  Apr 2014 (5)
      • ►  Mar 2014 (11)
      • ►  Feb 2014 (8)
      • ►  Jan 2014 (1)
    • ►  2013 (123)
      • ►  Dec 2013 (3)
      • ►  Nov 2013 (13)
      • ►  Oct 2013 (10)
      • ►  Sep 2013 (8)
      • ►  Aug 2013 (12)
      • ►  Jul 2013 (20)
      • ►  Jun 2013 (28)
      • ►  May 2013 (28)
      • ►  Apr 2013 (1)

    Hubungi Saya

    Name

    Email *

    Message *

    Media Social

    • FB
    • Twitter
    • IG
    • FB
    • PINTEREST
    • IG

    Followers

    Pageviews


    facebook Twitter instagram pinterest google plus bloglovin

    Created with by BeautyTemplates - Protemplateslab.

    Back to top