Testimoni Youth Skincare - Jeragat Pudar

7:55 AM

Jeragat merupakan masalah yang paling kerap di alami oleh seseorang individu yang meningkat umurnya sekiranya tidak melakukan penjagaan kulit yang betul. 


Jika anda mempunyai masalah jeragat, pasti anda tahu betapa sukarnya untuk berdepan dengan masalah tersebut. Apatah lagi jika ada jeragat dan bersekali dengan bintik hitam di muka.


Secara umumnya, jeragat merujuk kepada tompok-tompok gelap yang biasa berlaku pada kulit muka. Tompok-tompok ini kelihatan lebih gelap daripada tona kulit yang normal. Ia juga dikenali sebagai hiperpigmentasi. Keadaan ini tidak berbahaya cuma ia tidak kelihatan cantik
daripada sudut kosmetik.

Masalah jeragat boleh diatasi sekiranya kita tahu punca jeragat tersebut. Bila sudah tahu punca, InsyaAllah lebih mudah kita selesaikan masalah ini.

Punca-Punca Masalah Jeragat

Terdapat pelbagai punca terjadinya jeragat. Antaranya disebabkan pendedahan kepada cahaya matahari yang berpanjangan. Ia akan kelihatan pada bahagian-bahagian yang terdedah kepada sinar matahari.

Jeragat juga boleh terjadi daripada perubahan hormon semasa kehamilan. Ia boleh kelihatan di mana-mana bahagian badan seperti perut dan juga wajah.

Pengambilan ubat-ubatan tertentu juga boleh menyebabkan terjadinya tompok-tompok hitam atau jeragat di kulit muka.

Jeragat juga boleh terbentuk daripada masalah kulit. Kecederaan atau keradangan kulit seperti jerawat, boleh menyebabkan terjadinya jeragat. Biasanya ia akan muncul jerawat.

Cara Mencegah Jeragat atau Hiperpigmentasi di Muka

1. Menggunakan sunscreen (pelindung suria) dengan SPF sekurang-kurangnya 30 dan yang berlabel PA+++. Bagi kita di Malaysia adalah lebih baik menggunakan sunscreen dengan SPF50, ia bersesuaian dengan keadaan cuaca yang panas di sini.

2. Cara kedua ialah anda boleh memakai topi atau pakaian yang menyekat cahaya matahari daripada sampai ke kulit.

3. Sebaiknya elakkan daripada terkena cahaya matahari pada waktu siang terutama pada jam pukul 10 pagi hingga 4 petang kerana sinar ultra ungu paling kuat pada waktu ini.

Testimoni - Jeragat Pudar dengan Youth Skincare

Eina share testimoni kenalan Eina sendiri, yang mengatakan masalah jeragat beliau dah mula pudar sejak menggunakan produk Youth Skincare

Jeragat pudar - testimoni youth skincare
Testimoni Jeragat Pudar - Beliau hanya menggunakan 3 produk sahaja iaitu Youth Gel Oil Cleanser, Youth Perfecting Skin Toner & Youth Age Defense Moisturizer SPF50. Beliau baru guna lebih kurang 1 bulan and dah nampak kesan dah. Best kan.


Jeragat pudar - testimoni youth skincare
Testimoni Jeragat Pudar - Usia bukan penghalang ok. Penggunaan Youth Skincare dengan konsisten boleh membantu kembalikan kulit wajah menjadi lebih sihat dan kelihatan lebih muda. 


Youth Skincare adalah set penjagaan kulit muka dari bahan organik. Ia sesuai untuk semua jenis kulit muka termasuklah jenis kulit sensitif. 


Harga Youth Skincare ni setanding dengan kualiti produk ya. Terbukti selamat digunakan. Dan InsyaAllah berkesan.

Nak cuba? Dapatkan Youth Starter Set yang mengandungi 4 item dengan harga RM680 sahaja. Boleh tahan minimum hingga 6 bulan penggunaan. 



Nak order atau nak tanya apa-apa, Klik Sini Untuk Terus Whatsapp Eina


Nak beli dengan harga ahli? Klik daftar keahlian di sini >>> Daftar Keahlian dan Beli Produk di Website Shaklee

Sebarang kemusykilan, terus hubungi Eina ok.

You Might Also Like

2 comments

Terima kasih sudi baca tulisan Eina & terima kasih atas komen anda :)