Kenapa Saya Suka Dengan Vitamin C Shaklee

2:00:00 pm

Hai semua,

Sempena promosi Vitamin C Shaklee bulan ni, Eina nak share dengan semua kenapa Eina suka Vitamin C Shaklee ni? Kenapa anda juga perlu suka dengan Vitamin C Shaklee?




Manusia tidak boleh menghasilkan vitamin C di dalam tubuh, oleh itu ia perlu diambil melalui pemakanan atau suplemen. Kita boleh mendapatkan vitamin C daripada sumber buah-buahan seperti oren, jambu batu, kiwi, mangga, epal serta sayur-sayuran seperti sawi, bayam, kangkung dan cili.

Jika anda kurang atau jarang mengambil buah-buahan atau sayur-sayuran, anda perlu ambil suplemen Vitamin C sebagai ganti, dan pilihlah daripada sumber organik, berkualiti tinggi dan daripada jenis diesterkan (esterifi ed).


Vitamin C Untuk Kulit Cantik



Vitamin C Shaklee ni terkenal dengan gelaran vitamin cantik kan? Vitamin C merupakan kunci kesihatan, selain daripada untuk kulit cantik sihat, ia mempunyai pelbagai kepentingan kepada kesihatan kita.

Pengambilan suplemen tambahan sehingga 1000 mg sehari didapati tidak memberikan apa-apa kesan sampingan dan mampu mengurangkan risiko pelbagai jenis penyakit kronik. Sifat semula jadi vitamin C yang larut air membuatkan ia mudah dikeluarkan dari tubuh melalui buah pinggang jika berlebihan dan tidak akan menyebabkan kesan sampingan yang merbahaya.


Vitamin C Kunci Kesihatan


Kenapa Eina Suka Vitamin C Shaklee?


Eina consume Vitamin C Shaklee ni, bukan untuk kulit cantik semata-mata, ia lebih kepada kesihatan tubuh badan. Vitamin C merupakan suplemen yang Eina paling lama consume, sebelum ni ambil dari jenama lain, tapi sejak kenal Vitamin C Shaklee ni, Eina tak pandang yang lain dah. Banyak sangat kesan positif yang Eina dapat sejak 5 tahun yang lalu.

Testimoni Vitamin C Shaklee


Dulu antibodi Eina tak berapa kuat, maklumlah tak cukup nutrisi kan, hehe. So kesannya Eina selalu terkena selsema dan batuk yang sangat teruk, batuk teruk yang susah nak baik sampai tahap asma. Sejak konsisten Vitamin C Shaklee ni, antibodi Eina kuat sikit berbanding dulu. Especially kalau terkena selsema, Eina akan double dose Vitamin C, InshaAllah tak akan berlarutan lama.

Then, dulu kat muka Eina selalu naik jerawat di sekitar dahi dan dagu, kadang-kadang kat pipi. Especially bila sampai masa nak datang bulan, fuhh besar-besar la dia tumbuh kat muka ni. Lambat pula tu nak baik. Tapi sekarang, dah tak ada keluar jerawat bila sampai masa nak period. Sesekali ada keluar pun sebiji dua, tapi cepat jer kecut, tak sempat membesar pun jerawat tu, hehe. Memang best :)

Satu lagi, Eina ada masalah gusi berdarah setiap kali gosok gigi. Alhamdulillah, sekarang dah tak ada, kecuali bila salah guna berus gigi yang keras sikit. hehe

Haa, itu pengalaman Eina sendiri la, sampai sekarang Vitamin C merupakan salah satu vitamin wajib di ambil setiap hari tanpa culas. Kalau ada tanda-tanda virus selsema atau nak demam menyerang, Eina akan up dose sehari 2 biji untuk lawan virus-virus itu dari merebak. :)

Ok, nak tau kenapa anda perlu suka dengan Vitamin C Shaklee ni? Haa jom baca setiap satu testimonial di bawah ni ok. šŸ˜

Testimoni Vitamin C Shaklee

Testimoni Vitamin C Shaklee

Testimoni Vitamin C Shaklee

Testimoni Vitamin C Shaklee

Testimoni Vitamin C Shaklee

Testimoni Vitamin C Shaklee

Testimoni Vitamin C Shaklee

Testimoni Vitamin C Shaklee

Testimoni Vitamin C Shaklee

Testimoni Vitamin C Shaklee

Testimoni Vitamin C Shaklee

Testimoni Vitamin C Shaklee

Testimoni Vitamin C Shaklee

Testimoni Vitamin C Shaklee

Testimoni Vitamin C Shaklee

Testimoni Vitamin C Shaklee

Testimoni Vitamin C Shaklee


Promo best bulan ni, BELI 3 BOTOL dapat DISKAUN 5% Sustained Release Vita-C Plus. šŸ¤©
.
Haaa jom pakat share dengan kengkawan, adik beradik beli 3 botol terus. Harga jimat berbaloi.



Khas untuk anda
✔️Nak Kulit Cantik Cerah
✔️Nak Kurangkan masalah alergik/resdung
✔️Nak Tingkatkan imunisasi tubuh badan
✔️Nak Kurangkan masalah jerawat
✔️Nak Kurangkan masalah gusi berdarah
.
Sebotol Vitamin C Shaklee untuk penggunaan 5-6 bulan tau. Untung sangat aihhh. Cepat wasap Eina ok.
.
~~~~~
Pengedar Shaklee USJ Subang Jaya
Whatsapp : www.wasap.my/0192275759
FB : Eina Md Ali
Facebook Page: Kedai Nutrisi USJ Subang Jaya
Facebook Page: Vitamin Kesihatan Sejagat
IG: kedainutrisiusjsubangjaya
IG: kulitcantik.byeina

You Might Also Like

2 comments

  1. Vitamin C memang penting sangat untuk penjagaan kulit dari dalam. Qiya suka Vita C ni sebab da jarang demam sekarang ni. Yahooo! Tq Shaklee...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Disclaimer

Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman blog ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan berkongsi. Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.

Like us on Facebook

My Google+

Pageviews