[Testimoni] Berjaya Hamil dengan Vitamin Shaklee

11:02 AM

Hai, hari ni eina nak kongsi dengan anda testimoni vitamin untuk kesuburan dan berjaya hamil dari maksu eina sendiri. Memandangkan bajet maksu agak terhad, jadi eina cuma suggest GLA Complex untuk maksu dan suaminya pula eina suggest Zinc Complex. Panjang sikit la yer... ;)

Maksu ada bagi tahu biasa kitaran period maksu sampai 10 hari..dan agak heavy la. Bulan pertama pengambilan GLA maksu kata period berlarutan sampai berbelas hari..tapi eina suruh maksu teruskan hingga period berhenti. Ia adalah salah satu proses membaiki hormon juga sebab tu period berlarutan hingga berbelas hari. Tapi ia berbeza bagi setiap individu yer. Kiraan kitaran haid juga berubah, jadi agak sukar untuk kira waktu subur pada bulan ini. Bulan pertama tu, maksu belum dikurniakan rezeki.

Maksu tak putus asa dan cuba lagi untuk bulan kedua, kali ni kiraan period maksu dah ok..tak sampai 10 hari..period dah stop. Walaupun maksu lewat hingga 10 hari...tapi Tuhan belum izinkan juga maksu untuk hamil pada bulan kedua ni. Doa tak putus-putus eina kirimkan untuk maksu, supaya dia sentiasa tabah dan sabar dengan ketentuan Tuhan. Eina tetap bagi semangat pada maksu untuk cuba pada bulan ketiga, macam biasa ambil pada hari pertama period dan stop pada hari ke-13, sebab bermula hari ke-13 tu dah start waktu subur..eina pesan kat maksu...jangan stress, rileks, jangan fikir sangat dan doa mintak dikurniakan rezeki dari Tuhan.

Lebih 2 minggu maksu lewat period, katanya dia demam, tak sedap badan dan ada loya-loya. Naluri eina kuat rasa yang maksu dah pregnant. Alhamdulillah, tekaan eina tepat..maksu dikurniakan rezeki untuk mengandung..semua atas izinNya juga...syukur sangat-sangat. I'm very happy for her...seharian eina tersenyum...hehehhe...tolong doakan untuk Maksu saya juga yer...moga2 kandungannya sihat dan selamat untuk dilahirkan kelak.

Tak salah kita mencuba, itu adalah salah satu usaha untuk pregnant. Yang penting, jangan mudah putus asa, yakin dan sentiasa doa minta dengan Tuhan agar dikurniakan rezeki. Cuma lambat atau cepat jer. Ada orang cuba pelbagai jenis produk, vitamin, supplemen, belum kira lagi jumpa doktor pakar tu...tapi tetap belum dikurniakan rezeki. Apa-apa pun sentiasa muhasabah diri, dan banyak berdoa. (Saya juga pernah melalui fasa ini, lagi lama dari maksu saya..Alhamdulillah, usaha, doa dan tawakal...Yakinlah setiap rezeki itu jaminan Allah)


"Disclaimer: Results may vary based on the individual"

 
Pada anda yang ingin cuba vitamin shaklee sebagai usaha untuk hamil, boleh hubungi saya yer. Boleh refer sini untuk lihat vitamin yang dicadangkan untuk hamil dari shaklee. Cadangan Set Kesuburan

You Might Also Like

0 comments

Terima kasih sudi baca tulisan Eina & terima kasih atas komen anda :)