Testimoni - Berjaya Turunkan Paras Kolesterol & Berat Badan

4:16 PM

Tujuan utama untuk turunkan paras kolesterol, tetapi Rahimah Abd Rahim dapat bonus lain iaitu dapat turunkan berat badan sekali. 

Jom baca pengalaman Rahimah

 
"Disclaimer: Results may vary based on the individual"

--------------------------------------------
Salam..pengalaman sendiri..

Sebelum amik shaklee saya mmg high kolesterol..saya ada diet, jg mkn,nasi tghr ja..tp timbang xda turun makin naik adala..last2 fedup nk diet dh la susah nk jg mkn..kalo x mkn ni kepala sakit jd ketaq sbb lapaq..

Tp bln 10 yg lalu saya nekad utk diet..tujuan utama turunkan kolesterol tu..takutt!!!
Saya amik set diet esp+lecithin+alfalfa+herblax. Mula amik mmg dh rasa perubahan, perut jd kejap means full thn lama..mudah nk kawal mkn..saya ttp amik nasi tp dlm kuantiti kecil..lbhkan sayur,lauk..

Mula tu berat mmg agak degil nk turun..biarla sbb saya ni gemok keturunan mmg susah nk turun..saya teruskan juga sampai sebln..mmg xjangka gak saya hilang 5kg then g check up..ha!!kolesterol dh tinggal 4.5 sblm ni 6.5 (sama dgn makcik 50-an), hb gula pn turut normal..ha keluar farmasi rs cam nk nitis air mata..benda yg saya takut dh ok..alhamdulilah..

Berat walaupun degil nk turun tp inch loss mmg terasa..bj yg dulu kt pinggul xmasuk skang dh longgar..badan rs cergas,sengal badan dh kurang,mmg rs seronok..

Terima kasih to mami herny Yusnizar yg bnyk guide saya..
--------------------------------------------
"Disclaimer: Results may vary based on the individual"


"Disclaimer: Results may vary based on the individual"

ESP >> Untuk memberi tenaga dan membina otot. Baik untuk Hormon — kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, fungsinya bersamaan dengan hormon wanita. Ia membantu merendahkan paras kolestrol, mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung.

Lecithin >> Untuk pemecahan lemak dan kolesterol. Bertindak sebagai "pembersih" salurdarah, pengambilan tambahan membantu mengemulsi dan metabolisma lemak, kolestrol dan trigliserid didalam tubuh

Alfafa Complex >> Menyingkirkan lemak dan kolestrol - kajian klinikal terbukti bahawa penggunaan jangka panjang daripada alfafa akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolestrol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi. Hanya alfafa sahaja mengandungi saponin seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolestrol

Herblax >> kombinasi dari tumbuhan herba yang terkenal secara tradisional membantu masalah tidak hadam dan pergerakan usus yang tidak sihat. Diperlukan untuk detox iaitu untuk membersihkan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih. baru la badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum. 

“Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman blog ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan berkongsi. Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”


You Might Also Like

0 comments

Terima kasih sudi baca tulisan Eina & terima kasih atas komen anda :)