Testimoni - Vitamin Shaklee Bantu Tiha Mengandung

10:28 AM

Eina percaya masih ramai lagi di luar sana yang sedang berusaha untuk mengandung. Berusahalah...jangan pernah putus asa. Mungkin pelbagai cara telah anda cuba, samaada berurut..bersenam..mengawal pemakanan dan macam-macam lagi kan. Jika masih belum memperolehi hasil. 

Eina cerita sedikit pengalaman eina yer. 

Langkah yang perlu anda ambil ialah..suami isteri perlu buat pemeriksaan doktor bagi memastikan tiada masalah yang serius. Suami isteri perlu buat pemeriksaan lanjut berkaitan kesuburan. Antara rawatan yang dilakukan untuk suami ialah berkaitan sperm, samaada sihat atau tidak, banyak atau tidak, cukup atau tidak untuk proses pensenyawaan. Jika tiada apa-apa masalah..so tiada rawatan susulan dilakukan. Untuk isteri pula, rawatan tertumpu kepada kandungan telur, samaada cukup atau tidak, sihat atau tidak seterusnya pada ovari, tiub fallopian. Doktor akan check melalui pengambilan darah untuk dibuat ujian. 

Masa eina dulu, eina ada masalah berkaitan telur, sebab period tidak teratur. Bila period tidak teratur atau tiada period dalam masa yang agak lama mungkin berbulan lamanya. Itu bermakna, tiada telur dihasilkan. Langkah pertama, kebiasaannya doktor menyarankan si isteri mengambil pil subur iaitu Clomid bertujuan membantu menghasilkan telur yang banyak dan sihat. Dan eina ada juga amalkan asid folic untuk membantu eina mengandung. Ya, ia berhasil pada eina..period eina lancar setiap bulan, malah kitarannya juga normal. Doktor cakap, boleh cuba makan Clomid tu setiap kali cycle, so eina cuba hingga 3 kali cycle period..disebabkan agak seram nak buat rawatan hingga ke tahap tiub fallopian...hehhee. Alhamdulillah berkat kesabaran dan doa tidak putus-putus, pada cycle ke-3 eina disahkan hamil. Subhanallah..syukur sangat-sangat. Now Muhammad Ilham Ziqri sudah pun berumur 2 tahun 1 bulan.

Pada masa tu eina tak kenal lagi Shaklee, dan tak sempat cuba Shaklee ;). Tahukah anda vitamin Shaklee yang berfungsi sama seperti Clomid adalah GLA Complex. Fungsi GLA adalah mengatursemula kitaran period serta menghasilkan hormon kesuburan untuk wanita. B-complex pula mengandungi asid folic bagi membantu masalah kesuburan juga. So, jika anda amalkan vitamin Shaklee, anda tidak perlu lagi ubat-ubatan lain yer. Boleh refer >> Kesuburan << untuk baca lebih lanjut yer.

Ok, jom kita baca pengalaman customer yang mengamalkan vitamin Shaklee dan berjaya hamil.

"Disclaimer: Results may vary based on the individual"


Credit to Tiha
 
"Disclaimer: Results may vary based on the individual"

Bissmillahhirahmannirrahimm..

Alhamdullillah bsyukur sy ke hadrat Allah swt kerana dengan izinNya sy kini hamil dengan bantu dan usaha mengamalkan makanan tambahan dari Shaklee. Bukan nak berbangga diri tapi ini l
ah hakikatnya.

Pada mulanya sy terkilan dan sedih kerana keguguran pada 10 Mei 2013 tetapi berkat doa dan usaha sy disahkan hamil pada 16 Oktober 2013 di mana usia kandungan sy telah mencapai ke 5 minggu ketika itu.

Sy tidak sangkal akan kehebatan vitamin Shaklee ni kerana sy tidak berpantang mahupun berurut setelah mengalami keguguran pd Mei lalu. Malah sy xjaga makan lgsg.. sy hanya amalkan GLA + Vita E + ESP...!! Kemudian, apabila disahkan hamil, sy amalkan ESP + B Complex + Vitalea + Chewable Vita C.. + Ostematrix... Alhamdullillah tidak ada alahan teruk tetapi sekadar mual-mual mgkn kerana perubahan hormon.

Kini, cinta sy pd Shaklee sangatlah menebal! Bukan sahaja berkesan, malah selamat dan semulajadi.. Kepada mereka yg masih ragu-ragu, rasakan dahulu sebelum menilai..

Terima kasih #Shaklee!


"Disclaimer: Results may vary based on the individual"

---------------------------------
Apa yang dapat eina simpulkan, kesabaran yang tinggi sangat perlu..jangan putus asa..cuba la apa cara sekalipun..even sudah bertahun-tahun anda mencuba. Sentiasalah muhasabah diri, minta dengan Allah dipermudahkan urusan..dikurniakan rezeki untuk mengandung dan menimang cahayamata. Buat secara istiqamah..tenangkan diri..jangan stress, sebab stress akan mengganggu hormon kita. Amalkan gaya hidup sihat..buatlah sedikit senaman, jaga pemakanan...pastikan segalanya sihat untuk tubuh badan kita. InsyaAllah..ada rezeki kita nanti, lambat atau cepat itu semua urusan Allah. Bersangka baik dengan Allah...ada hikmat atas semua ujian yang Allah berikan. Tanya pada diri anda, adakah anda benar-benar bersedia dari segala sudut untuk menimang cahayamata. Allah tau apa yang terbaik untuk kita.

Untuk info lanjut, boleh hubungi Eina yer.

You Might Also Like

0 comments

Terima kasih sudi baca tulisan Eina & terima kasih atas komen anda :)