Hamil Dengan Cadangan Set Kesuburan Shaklee

11:32 PM

Assalamualaikum semua...semoga semuanya sihat sentiasa yer..

Eina nak kongsi satu berita gembira dengan semua pembaca dan pengunjung blog Eina. Eina now dah 21weeks pregnant & yang paling best lagi...Eina pregnant dengan mengamalkan cadangan vitamin kesuburan dari Shaklee :). Untuk pengetahuan semua, ini pregnant yang second...masa first dulu, Eina pregnant dengan memakan pil hormone dari doctor. Doctor ada cakap, bila kita tak produce telur...itu akan menyebabkan period tak keluar dan mungkin juga menyebabkan period jadi tak teratur. Jadi peluang untuk hamil tu, agak lambat dan sukar.


#adikIlhamZiqri #21w4d

"Disclaimer: Results may vary based on the individual"

Kali ni Eina tak ambil pil hormone dari doctor..Eina cuba amalkan vitamin-vitamin Shaklee...Alhamdulillah..amalkan dengan konsisten dan mengikut aturan...sambil usaha berdoa..Eina berjaya hamil dengan vitamin Shaklee. Apa yang Eina amalkan? Eina amalkan GLA Complex, Alfafa Complex dan ESP.

Selain tu, Eina amalkan juga vitamin-vitamin asas iaitu Vitalea, B-Complex & Vitamin C. Vitamin asas ni kan tunjang utama untuk kesihatan badan..bila badan sihat..barulah vitamin lain dapat bekerja dengan lebih efektif. 


Vitamin Asas Shaklee

So, apa kegunaan GLA, Alfafa dan ESP pula..ok jom baca kat bawah ni...

GLA Complex
Tujuan utama adalah untuk betulkan kitaran haid kita dan seimbangkan semula hormone kita. Selain tu, GLA Complex juga bantu hasilkan cecair serviks yang subur dan berkualiti. Ia juga bantu membentuk persekitaran rahim yang sihat bagi memanjang jangka hayat sel sperma sekaligus meningkatkan peluang persenyawaan.

Alfafa Complex
 
Alfafa pula bantu masalah sakit senggugut, melegakan dan mengurangkan senggugut. Ia juga sebagai agen untuk bantu masalah kitaran haid tak teratur. Ada bonus lain juga tau, Alfafa juga bantu sesiapa yang ada masalah “sakit ketika bersama” dan bertindak sebagai “Kacip Fatimah” bagi membantu hubungan intim suami isteri.

ESP (Energizing Soy Protein)
ESP mempunyai protein yang berkualiti bagi membantu masalah kesuburan. Ia membantu membentuk tisu-tisu rahim yang sihat juga membantu membentuk sel ovum yang sempurna. Bila semuanya sel-sel sihat dan sempurna, maka proses pensenyawaan dan perlekatan telur akan lebih baik.

Oh ya, penjagaan pemakanan juga penting. Banyakkan membaca tip2 dari pakar dan doktor yang bertauliah. Cthnya, Dr Zubaidi sendiri mencadangkan pengambilan suplemen secara konsisten sebagai salah satu usaha untuk hamil.

"Saya mencadangkan agar Istiqamah mengamalkan suplemen, kurangkan makanan berlemak dan tinggi karbohidrat (eg kek) dan minum bergas, insha Allah dipermudahkan untuk hamil"

Rujuk gambar di bawah.

 
Apa-apa pun semuanya atas rezeki Allah juga yer. Kita digalakkan berusaha, berusaha dan berusaha disamping sentiasa berdoa moga dikurniakan rezeki cahayamata. InsyaAllah..

Nak tahu cara pengambilan yang Eina amalkan, jangan segan-segan tanya Eina yer. InsyaAllah Eina akan guide anda dan berkongsi sedikit tips. Konsultasi istimewa bagi customer yang mengambil suplemen Shaklee ni dari Eina :)

Baca lagi DI SINI

"Disclaimer: Results may vary based on the individual"

“ Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman blog ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan berkongsi. Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”

You Might Also Like

0 comments

Terima kasih sudi baca tulisan Eina & terima kasih atas komen anda :)