Testimoni Set Kesuburan Shaklee

4:27 PM

Assalamualaikum..selamat petang semua..semoga dihari Jumaat yang berbahagia ini, apa saja yang kita lakukan mendapat barakah dari Allah SWT. 

 
Ok petang ni Eina nak cerita sikit tentang kesuburan, pastinya pasangan suami isteri yang masih menanti kehadiran cahayamata amat menitikberatkan masalah kesuburan kan. Pada Eina, ianya bermula dari pemakanan yang sihat, gaya hidup, emosi dan macam-macam faktor lagi. Aktiviti seharian kita juga memberi impak pada tahap kesuburan.

Kesuburan manusia 

Kedua-dua perempuan dan lelaki mempunyai kitaran hormon yang menentukan bila seseorang perempuan boleh mula mengandung dan bila seseorang lelaki menjadi cukup kejantanan. Kitaran perempuan kira-kira 28 hari lamanya, tetapi kitaran lelaki pula amat berbeza-beza. Lelaki boleh memancutkan dan menghasilkan sperma pada bila-bila masa dalam sebulan, tetapi mutu spermanya sekali-sekala merosot, disangkakan oleh saintis sebagai berkaitan dengan kitaran dalamannya.

Lebih-lebih lagi, usia juga memainkan peranan, terutamanya bagi wanita.

Sumber: Wikipedia

Ok, Eina cerita sedikit vitamin-vitamin Shaklee yang dapat membantu masalah kesuburan ni. Kali ni, Eina tekankan vitamin untuk wanita atau isteri je dulu ok iaitu ESP (Energizing Soy Protein) dan GLA Complex. Entry akan datang Eina selitkan vitamin Shaklee untuk bantu kesuburan lelaki pula.

Sebelum tu, jom kita baca sikit perkongsian dari pengguna yang Berjaya hamil dengan pengambilan ESP & GLA ni..

"Disclaimer: Results may vary based on the individual"


Puan Dya Azura ada masalah period tidak datang selama 1 tahun lebih selepas melahirkan anak pertama.. Admin cadangkan supplement Shaklee dan beliau consume dengan ESP +GLA Complex..

Atas izin Allah beliau period semula setelah hampir ambil botol yg kedua.. dan sekarang ni beliau disahkan mengandung (memang merancang untuk mengandung lagi)

Tahniah puan dan terima kasih kerana percayakan Shaklee!!

Credit : Juwita Helmi

"Disclaimer: Results may vary based on the individual"
 
 Ya, ESP baik untuk kesuburan. ESP kaya dengan protein dan kalsium dan mengandungi 5 vitamin B, 2 mineral dan 8 gram karbohidrat untuk tenaga. ESP Berasaskan tumbuhan (non-GMO soya) yang semulajadi rendah lemak dan bebas kolesterol. Merupakan sumber “Protein Lengkap” dengan 9 amino asid penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan dan sukar diperolehi dari diet seharian.

Protein adalah bahan asas yang diperlukan dalam pembinaan sel. Fungsi protein adalah untuk membina & membaiki sel, hormon dan enzim. Jika baik & sihat sel kita, maka baik dan sihatlah tisu, organ, sistem dan tubuh badan kita. Maka adalah penting untuk mendapatkan protein yang berkualiti bagi sel baru tumbuh menggantikan sel lama atau sel mati. Sel yang sihat mudah menyerap zat dan vitamin.

Kelebihan ESP untuk kesuburan adalah
Membantu membentuk tisu rahim yang sihat
Membentuk sel ovum yang sempurna
Membantu pembentukan sel yang sihat bagi memudahkan proses berkaitan persenyawaan dan perlekatan telur dan lain-lain


GLA Complex Shaklee diekstrak dari borage yang mengandungi lebih dari 2 kali ganda GLA dalam EPO. Borage juga adalah 3 kali lebih dari segi bioavailabiliti dan 3 kali lebih berkesan dari EPO. Shaklee mengekstrak GLA dari borage yang ditanam secara organik di kawasan Saskatchewan

Antara manfaatnya untuk kesuburan adalah
Mengembalikan keseimbangan hormon wanita
Membantu mengatasi masalah haid tidak teratur
Membentuk persekitaran rahim yang sihat bagi memanjang jangka hayat sel sperma sekaligus meningkatkan peluang persenyawaan
Membantu menghasilkan cecair serviks yang subur & berkualiti

Jadi, pada mana-mana pasangan yang ingin cuba amalkan vitamin Shaklee ini, haruslah diingat..vitamin Shaklee ini adalah sejenis suplemen atau makanan tambahan. Tujuannya adalah mengisi dan membantu memulihkan dalaman seseorang yang mungkin kekurangan nutrisi. Ia bukanlah sejenis ubat yang menjamin seseorang berjaya hamil ya. Ini hanyalah salah satu usaha kita..mungkin ia sesuai dengan anda..siapa tahu. Tapi jangan pula berharap terlalu cepat, ianya harus disertakan dengan pemeriksaan dari doktor yang bertauliah juga untuk mengetahui masalah sebenar pasangan. Disamping memohon dari Allah agar dikurniakan rezeki. InsyaAllah. Eina juga ada pengalaman dengan set kesuburan ini, boleh PM atau hubungi Eina yer.


Klik Sini Untuk Terus Whatsapp Eina

You Might Also Like

0 comments

Terima kasih sudi baca tulisan Eina & terima kasih atas komen anda :)