Vitamin E dan Kesuburan

11:37 PM


Vitamin E penting untuk kesuburan dan pembiakan. Ingin tingkatkan kesuburan? Pastikan ambil Vitamin E secukupnya.


Tahap vitamin E yang rendah boleh menyebabkan penurunan dalam pembentukan hormon seks utama dan enzim yang bertanggungjawab untuk pengeluaran sperma. Kekurangan vitamin E menghalang pembentukan sperma. Mengambil suplemen Vitamin E juga boleh membantu dalam meningkatkan motilitas sperma. Dos yang disyorkan ialah 400 IU setiap hari. 

Pada wanita, vitamin E mampu menjaga hormon endokrin yang berkaitan dengan kesuburan wanita. Kesuburan yang dimaksudkan bukanlah hanya pada saat wanita tersebut menuju masa kehamilan. Vitamin E ini bersifat radikal bebas, ia mampu membantu mengelakkan kerosakan sel telur pada wanita akibat pengoksidaan.

Untuk mengambilnya tentu anda boleh mengambil yang semulajadi seperti taugeh atau kacang hijau yang mengandungi banyak vitamin E dan asid folik. Selain itu, dengan mengambil sumber makanan vitamin E ia juga menjaga sistem pembiakan.

Selain daripada utk kesuburan, terdapat effect lain juga jika anda suami isteri consume Vitamin E Shaklee ni tau. Haa, sila baca testimoni di bawah ;)

"Disclaimer: Results may vary based on the individual"

Power sungguh Vitamin E Shaklee ni kan? Haha.

Hubungan suami isteri 'dingin', boleh cuba amalkan Vita E Shaklee ni. Selain mencantikkan kulit dan kesuburan, ianya juga amat terkenal mempunyai khasiat untuk meningkatkan kelelakian & menyuburkan organ reproduksi lelaki & wanita.

So, apa lagi dapatkan Vitamin E Shaklee bulan ini dengan promosi yang sangat gempak. Beli 1 PERCUMA 1 tau, harganya hanya RM149. Harga biasa untuk 2 botol Vitamin E ialah RM315.88. Haaa nampak tak berapa banyak anda dapat jimat. Hubungi Eina ya.

Vitamin E - Sihat dalaman cantik luaran ;)

~~~~~
Nota:- Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu. Suplemen Shaklee ini adalah salah satu medium/alternatif untuk membantu anda, bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

"Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman blog ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan berkongsi. Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”


You Might Also Like

0 comments

Terima kasih sudi baca tulisan Eina & terima kasih atas komen anda :)