Cinch Tea Mix Bantu Tingkatkan Metabolisme

12:21 AM

Hai semua, sebelum ini Eina ada up entry berkaitan Metabolisme dan juga tips untuk tingkatkan kadar metabolisme. Boleh baca sini >>> Tingkatkan Kadar Metabolisme Untuk Turunkan Berat Badan dan Kekal Sihat 

Dalam entry tersebut, Eina ada share Teh Hijau atau Teh Oolong boleh membantu tingkatkan kadar metabolisme. Teh hijau dan teh oolong mengandungi polifenol yang dapat meningkatkan kadar metabolisme serta membakar kalori lebih banyak daripada biasa. 

Shaklee juga ada Teh istimewa yang boleh bantu tingkatkan kadar metabolisme anda juga boleh bantu turunkan berat badan. InshaaAllah.

Cinch Tea Mix atau Cinch Energy Tea ini sangat istimewa kerana bukan sahaja mengandungi teh hijau, malah terdapat juga teh putih dan teh merah yang diadun bersama untuk menambah tenaga dan meningkatkan kesihatan

Teh putih, merah dan hijau Matcha (teh hijau premier untuk majlis keramaian di Jepun) dipetik dengan berhati-hati dan diadun untuk menghasilkan minuman yang sungguh menyihatkan ini. Ia merangsang tenaga secara semula jadi, meningkatkan kesihatan dan menenteramkan minda.
  • Bertindak dengan cara yang selamat untuk menambahkan tenaga semula jadi. Enak diminum panas atau sejuk
  • Juga mengandungi taurina, yang telah dikaji secara meluas dan terbukti berkesan untuk meningkatkan kecerdasan, tenaga dan stamina
  • Paket kecil yang ringkas dan mudah disediakan
  • Alternatif yang sempurna kepada snek manis dan kopi untuk mengekalkan kecergasan tubuh dan mengangkat tenaga cepat
  • Ramuan T-Lift® eksklusif daripada teh hijau, putih dan merah
  • Bebas gluten; tiada perisa, pewarna atau pemanis tiruan

Kandungan Cinch Tea Mix


1. Matcha Green Tea Powder
Disediakan secara semulajadi untuk menyimpan semua nutrien yang terdapat dalam daun teh termasuk serat, mineral dan antioksidan

2. Red Tea Extract
Salah satu antioksidan yang dijumpai dalam teh merah, yang dikenali sebagai polifenol - pejuang kanser yang kuat. Polifenol membantu kerosakan badan yang disebabkan oleh radikal bebas. Ia merupakan aktioksidan yang begitu kuat dan dikaji sebagai pencegahan kanser dan sebagai agen yang boleh menghalang tumor daripada merebak.

3. White Tea Extract
Juga dikenali sebagai teh hijau bayi dengan mempunyai kandungan antioksidan yang lebih tinggi berbanding teh hijau.

4. Rooibos Red Tea Extract
Tumbuhan unik yang berasal di Afrika Selatan, kaya dengan sebatian polifenol - antioksidan.

~~~~~

Selain dari ESP, Cinch Tea ini juga salah satu minuman wajib Eina setiap hari. Memang best dan sangat membantu menambah tenaga sepanjang hari. Cinch Tea ini juga bantu meningkatkan kadar metabolisme Eina dengan mengekalkan berat badan ideal Eina sekarang. Alhamdulillah ;)

~~~~~
Nota:- Kesan pengambilan adalah berbeza pada setiap individu.

"Segala testimoni, penulisan dan perkongsian yang dikongsi dilaman blog ini, bukanlah preskipsi rawatan. Ia adalah berdasarkan pengalaman peribadi dan perkongsian maklumat dari artikel-artikel serta rakan-rakan bagi tujuan berkongsi. Jika anda mengalami sebarang masalah kesihatan atau sebarang penyakit, anda digalakkan mendapat nasihat dari doktor dan pakar kesihatan untuk mendapatkan rawatan susulan.”


You Might Also Like

4 comments

  1. Cinch tea mix and Cinch tea energy, nak belilah :-)

    ReplyDelete
  2. 1st time sy tgk pic jenis2 teh tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selalu kita minum air jer, rupa asal teh tu tak tau pun. Hehe

      Delete

Terima kasih sudi baca tulisan Eina & terima kasih atas komen anda :)