Hilang 3.2kg Selepas 7 Hari Detox Bersama Shaklee

11:58 AM

Yeayy, complete 7 hari #einadetoxchallenge pada 14 October 2019. Walaupun ada sehari terkandas separuh jalan sebab makan lebih dari sepatutnya. Tapi akhirnya berjaya kembali ke pangkal jalan dan hasilnya sangatlah menakjubkan. Eina berjaya turun sebanyak 3.2 kg selepas 7 hari berdetox. Alhamdulillah 😅


Ok, tujuan sebenar Eina buat detox ni, sebenarnya bukan untuk turun berat sangat pun, tapi lebih kepada nak dapatkan inch loss di bahagian-bahagian tertentu seperti perut, peha dan lengan.

Actually, ini merupakan kali pertama Eina cuba sahut cabaran untuk berdetox. Pernah beberapa kali cuba #eatclean dan makan #sukusukuseparuh, tapi tak mampu bertahan atas faktor diri sendiri tak tahan godaan. Maklumlah, Eina memang suka makan. Haha

So, bila Shaklee lancarkan program Prove It Live It Share It ni, Eina rasa semangat nak cuba detox bersama kawan-kawan yang lain. Setelah kaji cara berdetox yang betul, so Eina kuatkan diri untuk mula berdetox pada 7 October 2019.

Disebabkan 1st time nak buat detox, Eina still ambil nasi waktu lunch dan juga dinner. Cuma kurangkan portion nasi tu kepada suku sahaja. Then Eina bukan makan sayur semata-mata tau. Eina pelbagaikan lauk mengikut selera Eina sendiri. Even cara masakan pun Eina pilih yang paling mudah disediakan dan make sure ia cukup dan mengenyangkan.

Inilah hasil selepas 7 hari Eina berdetox. Dapat kurang 3.2kg lepas berdetox selama 7 hari. Amazing sangat ;)

Turun lebih 3kg, selepas 7 hari detox

Honestly, Eina pun tak sangka turun sampai 3kg dalam masa seminggu tu. Sebab Eina tak follow sangat pun menu detox tu. Eina cuma amalkan eat clean dan suku-suku separuh jer. Tapi kali ni, Eina cut terus air manis, segala kuih-muih. Makanan bergoreng pun Eina tak ambil langsung. Hanya makanan rebus dan grill sahaja.


Cadangan Menu Detox untuk 7 Hari

Ini pula contoh menu yang Eina pernah sediakan sepanjang detox. Mostly masakan bergrill dan rebus sahaja :)









Eina juga mengamalkan vitamin dari Shaklee untuk bantu proses detox Eina. Seriously, vitamin detox ini sangatlah membantu dan Eina memang recommend kepada korang yang nak buat detox secara sihat ok.



Kesan Selepas 7 Hari Detox

Antara kesan yang Eina dapat rasakan selepas 7 hari berdetox ialah badan rasa lebih ringan, lebih bertenaga dan cergas. Kulit jadi lebih bersih dan sihat. Nafsu makan pun kurang. Dah boleh avoid segala macam makanan ringan seperti coklat, biskut-biskut manis, makanan bergoreng dan juga air manis. Then yang paling Eina seronok, hormon Eina makin stabil berbanding sebelum detox.

Set Detox Shaklee


So, bagi anda yang berhajat nak buat detox dan nak Eina bantu, boleh terus wasap Eina ok. Eina akan cuba guide korang secara santai dan tidak membebankan mengikut cara Eina. InsyaAllah.

Jom detox secara sihat sama-sama.


~~~~~
Pengedar Shaklee USJ Subang Jaya
Whatsapp : www.wasap.my/60192275759
FB : Eina Md Ali
Facebook Page: Kedai Nutrisi USJ Subang Jaya - Eina Md Ali
Facebook Page: Eina Md Ali - Pengedar Shaklee USJ Subang Jaya
IG: kedainutrisiusjsubangjaya
IG: kulitcantik.byeina

You Might Also Like

0 comments

Terima kasih sudi baca tulisan Eina & terima kasih atas komen anda :)