Tips Untuk Tubuh Kekal Sihat dan Kuat Agar Terhindar dari Penyakit Berbahaya

7:00 AM


Ini adalah antara nasihat kesihatan dari Majlis Keselamatan Negara yang boleh kita amalkan bagi memastikan tubuh badan sentiasa sihat dan terhindar dari sebarang penyakit yang memudaratkan terutamanya wabak yang sedang melanda sekarang iaitu COVID-19.

  • Kita amatlah digalakkan mengamalkan gaya hidup sihat. Ini termasuk sentiasa mengamalkan cara pemakanan yang sihat, aktif secara fizikal, tidak merokok di dalam rumah dan sentiasa tenang serta mengamalkan pengurusan stress yang positif.
  • Memastikan makanan yang dibeli berada dalam keadaan baik dan tidak melangkaui tarikh luput. Makanan yang sudah rosak boleh menyebabkan keracunan makanan.
  • Bagi orang awam yang mempunyai penyakit kronik, pastikan bekalan ubat mencukupi dan teruskan mengambil ubat-ubatan mengikut jadual
  • Melakukan pembersihan persekitaran di kediaman dan premis masing-masing termasuklah aktiviti disinfeksi.
Selain dari itu juga, pengambilan nutrisi yang baik memainkan peranan penting dalam amalan gaya hidup sihat.

Berikan badan anda sokongan dan perlindungan yang diperlukan agar anda dapat menikmati kehidupan yang menakjubkan.



Sedekad yang lalu, terdapat banyak faedah terhadap potensi manfaat kesihatan daripada tumbuhan yang mengandungi polifenol sebagai antioksidan. Sehingga kini, terdapat lebih daripada 4,000 kajian mengenai kebaikan polifenol yang menunjukkan kebaikannya terhadap tubuh badan anda.

  • Vivix -  Minuman botani yang lazat mengandungi campuran botani Shaklee tersendiri daripada Anggur Muscadine, Elderberry Eropah, Knotweed Jepun dan Lobak Ungu. Sumber makanan yang berwarna-warni ini bersifat antioksidan untuk memberikan perlindungan kepada kesihatan yang lebih baik.



Walaupun kita sedar dan tahu akan pemilihan diet yang sihat setiap hari, tetapi pengambilan suplemen juga penting dan merupakan salah satu cara untuk mengisi jurang pemakanan harian kita.

Ini adalah dengan menyediakan badan kita dos nutrisi sihat bererti tubuh kita mempunyai sumber untuk memperbaiki kesihatan dalaman, melawan tekanan pencemaran dan menjana tenaga untuk membolehkan kita hidup dalam kadar dan kualiti yang diinginkan.

  • Vitalea Iron Plus - Cara mudah untuk memastikan anda memperoleh 28 jenis vitamin dan mineral penting bagi memastikan kesejahteraan harian anda.
  • Energizing Soy Protein (ESP) - Protein berasaskan tumbuhan berkualiti tinggi adalah sumber tenaga yang mampu bertahan lama. Ini yang diperlukan oleh tubuh anda untuk memperbaiki dan membina tisu-tisu baru. Ia mudah dihadam, menambah keperluan protein harian anda terutamanya untuk orang tua, dan sesiapa yang memerlukan snek cepat untuk meningkatkan tenaga.
  • Sustained Release Vita-C Plus - Badan anda tidak boleh menghasilkan atau menyimpan Vitamin C, jadi pastikan untuk menambah vitamin yang mempunyai peranan dalam kesihatan gigi, gusi, tulang dan segalanya
  • Omega Guard - EPA dan DHA adalah lemak baik yang diperlukan oleh setiap bahagian tubuh anda. Tubuh anda memerlukannya tetapi ia tidak dapat dihasilkan sendiri, maka, dos harian spektrum penuh 7 asid lemak Omega-3 tulen akan membantu tubuh anda kekal sihat.



Jadikan nutrisi dan kesihatan sebagai keutamaan dengan mengekalkan rutin anda setiap hari.

  • CarotoMax -  Melindungi sel-sel dari dalam. Membekalkan enam karotenoid penting termasuk astaxantin, alfa dan beta karotena, likopena, lutein dan zeaxantin daripada ekstrak pekat. Purata pengambilan harian karotenoid lutein, likopena dan beta karotena hanyalah 8mg - CarotoMax® menyediakan lebih 13mg karotenoid yang sangat bermanfaat.*

TAHUKAH ANDA?
Jika pemakanan anda tidak mengandungi banyak tomato, lobak merah, dan sayur-sayuran hijau, anda mungkin tidak mendapat nutrien utama yang diketahui dapat membantu melindungi tubuh.

  • Sustained Release Vita-C Plus - Badan anda tidak boleh menghasilkan atau menyimpan Vitamin C, jadi pastikan untuk menambah vitamin yang mempunyai peranan dalam kesihatan gigi, gusi, tulang dan segalanya
  • NutriFeron Granulesdiformulasi untuk menjaga kesihatan badan anda agar sentiasa berada dalam keadaan baik, selamat dan berfungsi secara semulajadi. Ia memberikan anda badan yang kuat dan kesihatan yang baik. NutriFeron Granules mengandungi campuran proprietari empat jenis ekstrak tumbuhan yang diperoleh daripada biji labu, bunga safflower, biji plantago dan bunga japanese honeysuckle, yang secara tradisinya digunakan untuk mengekalkan kesihatan umum dan menguatkan badan.
  • Vitalea Iron Plus - Cara mudah untuk memastikan anda memperoleh 28 jenis vitamin dan mineral penting bagi memastikan kesejahteraan harian anda.
  • Garlic Complex - Bawang putih adalah tumbuhan dalam keluarga bawang, ditanam untuk kegunaan semasa memasak dan digunakan secara tradisional untuk kesihatan secara umum. Alisin, yang memberikan bau ketara bawang putih, adalah sebatian berharga dalam bawang putih yang mempunyai pelbagai manfaat seperti memelihara kesihatan tubuh.

* Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.
Ini iklan produk ubat.

Jika kita tidak mengambil nutrien yang tidak cukup dalam kehidupan seharian, ia boleh mendatangkan masalah kepada kesihatan kita. Tambah memburukkan lagi keadaan, apabila tabiat gaya hidup kita hari ini sering mengabaikan waktu makan yang tidak teratur dan tidak menitikberatkan kandungan nutrisi dalam pengambilan makanan. Malah ia boleh membawa kita kepada pelbagai penyakit.

Mulakan dengan badan anda. Dapatkan kesihatan yang baik. Lengkapkan nutrisi keluarga anda untuk mengekalkan kesihatan juga mengurangkan risiko dari mendapat pelbagai penyakit berbahaya. 😍


Berminat untuk mendapatkan produk Shaklee dengan keahlian percuma? Klik link di bawah untuk register.

Daftar dan beli produk Shaklee di website

Atau

Hubungi Eina di bawah, untuk Eina bantu anda. ;)

You Might Also Like

0 comments

Terima kasih sudi baca tulisan Eina & terima kasih atas komen anda :)